عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی جشن گلریزان در بندرترکمن برگزار شد

با حضور فرماندار ترکمن:

جلسه هماهنگی جشن گلریزان در بندرترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی جشن گلریزان در بندرترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی جشن گلریزان با حضور فرماندار، معاون فرماندار، امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از خیرین شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، نازقلچی فرماندار شهرستان ترکمن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین و تبریک پیشاپیش عید فطر گفت: هدف از برگزاری این جلسه پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد است و همه باید تلاش کنیم درصد محکومان غیرعمد را کاهش دهیم.

وی افزود: مقوله فرهنگ سازی باید در راس فعالیت همه نهادهای خیریه فعال در امر زندانیان و خیرین قرار گیرد. فرهنگ دستگیری از مستمندان در قالب جشنهای بزرگ کار بسیار پسندیده و قابل ستایش است تا انشاالله با اقدام خیری که انجام می دهیم تعداد محکومان ناشی از تصادفات رانندگی، زندانیان مالی چک و سایر حوادث ناگهانی را کاهش دهیم.

فرماندار ترکمن گفت: هر چقدر تلاش کنیم که زندانها خلوت تر باشد شئونات جامعه رو به بهبود خواهد رفت و هر چقدر تعداد زندانیان بیشتر باشد به همان مقدار و شاید چندین برابر مصائب و مشکلات برای خانواده آنها بیشتر خواهد بود.

وی در پایان از اقدام دادگستری شهرستان در آزادسازی مجرمین غیرعمد تقدیر کرد.

امام جمعه شهرستان حجت الاسلام منصوری نیز گفت: بر اساس آیات و روایت اگر کسی در راه خدام قدم بردارد و به مومنی کمک کند در واقع به خدا قرض داده و خداوند در قیامت قرض او را پس داده و پاداش عملش را خواهد داد.

وی سپس با تاکید بر لزوم آزادی زندانیان غیرعمد اظهار داشت: احساسات و عواطف بشردوستانه ما حکم می کند که به همنوعان خود کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: با زندان رفتن سرپرست خانواده مشکلات و آسیبهای جدی به خانواده وارد شده و آمار آسیبهای اجتماعی افزایش پیدا می کند.

منصوری در ادامه گفت: همه وظیفه داریم به کمک این افراد بشتابیم و آسیبهای اجتماعی را کاهش دهیم زیرا گاهی اوقات نجات یک فرد باعث می شود چند خانواده مشکلاتشان حل شود و چه بسا که بعضی از همین افراد که آزاد می شوند افرادی موثر و مفید برای جامعه خواهند شد.

شهواری رئیس دادگستری شهرستان ضمن تشکر از فرماندار بخاطر تشکیل جلسه گفت: این جلسه بخاطر کمک به مجرمین غیرعمد تشکیل شده و هدف ما کمک به کسانی است که آبرومند و سالم زندگی کرده اند ولی بخاطر یک حادثه ناگهانی گرفتار شده و به زندان رفتند و به همین خاطر کمک به این افراد در واقع نجات خانواده های آنهاست.

رئیس دادگستری شهرستان تصریح کرد: اصل تعاون، همدردی و همبستگی از اصول پذیرفته شده و آموزه های دینی ماست و با عنایت به فرمایش حضرت محمد(ص) که می فرماید مثل اهل ایمان در دوستی متقابل و مهربانی مثل اعضاء یک پیکرند و وقتی یک عضوی از اعضا به درد آید بقیه اعضاء هم در عذابند و سایر اعضاء با آن ابراز همدردی می کنند این یعنی اینکه درجامعه همه ما اعضاء یک پیکیریم و باید به مانند اعضاء بدن اگر مشکلی برای یک نفر پیش آمد به کمک آن شتافته و مشکل را حل کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که کمکهای خیرین مقدمات آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کرده و خداوند به آنها پاداش نیک عطا فرماید.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر، مبلغ 122 میلیون ریال کمک نقدی از سوی خیرین جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد اهداء شد.

جلسه هماهنگی جشن گلریزان در بندرترکمن برگزار شد

 

جلسه هماهنگی جشن گلریزان در بندرترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .