عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه تخصصی تامین مسکن شهرستان کلاله تشکیل شد


کارگروه تخصصی تامین مسکن شهرستان کلاله تشکیل شد

کارگروه تخصصی تامین مسکن شهرستان کلاله تشکیل شد

صبح امروز جلسه کارگروه تخصصی تامین مسکن روستاییان شهرستان کلاله به ریاست فرماندار و اعضای کارگروه و مسئولین استانی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

فرماندار کلاله در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت : شهرستان کلاله به لحاظ تراکم و بافت جمعیتی یکی از شهرستان هایی است که دارای روستاهای زیاد با تراکم و پراکندگی بسیار با بافت قدیمی است .

برزگر افزود : متاسفانه شهرستان کلاله با وجود قدمت بسیار هنوز بافت خانه های روستایی کهنه و غیر ایمن است که این با حادثه خیز بودن این منطقه ضربات زیادی را به روستاییان در سیل های چند سال اخیر زده که باید در این راستا سعی شود تا همه خانه های روستایی ایمن و استاندارد سازی شوند .

وی یکی از علل وقوع حوادث غیرمترقبه در شهرستان را بافت فرسوده و قرار گیری روستاها در حاشیه رودخانه هاست که این میطلبد مسئولین استانی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند تا دیگر شاهد وقوع فاجعه ای همچون سال های دهه 80 نباشیم .

فرماندار یکی از مشکلات روستاییان در دریافت تسهیلات از بانک ها را در تامین وثیقه و ضامن عنوان کرد و افزود : اغلب روستاییان با مشکل تامین ضامن مواجه هستند و باید برای رفع این مشکل سازوکاری تعریف شود و به نحوی باشد که مردم روستایی بتوانند زمین کشاورزی خود را بعنوان وثیقه در اختیار بانک قرار دهند .

رئیس بنیاد مسکن نیز در ادامه با اشاره به آمار روستاهای گفت : براساس آخرین سرشماری سال 90 در کل استان تعداد 203161 واحد روستایی وجود دارد که از این تعداد 78648 واحد بادوام و 124693 واحد غیرمقاوم است که 61 درصد کل استان را شامل می شود که این آمار به نسبت آمارهای سال های 85 و 75 غریب به 10 درصد کاهش داشته ایم .

حسینی افزود : کل واحد های مسکونی روستایی کلاله 18137 واحد است که از این تعداد 10125 واحد غیرمقاوم و 8012 واحد هم مقاوم هستند که براساس این آمار 56 درصد واحدهای روستایی شهرستان غیرمقاوم است که نیاز است تصمیمات جدی در این مورد گرفته شود .

وی افزود : برای سال 93 ، 6600 واحد مسکونی روستایی تسهیلات در نظر گرفته شده است که از این تعداد تاکنون 3710 واحد تخصیص یافته و 2087 پرونده هم به بانک معرفی شده و تاکنون 128 واحد موفق به دریافت پایان کار شده اند .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 2146
  • کد خبر : 13955