عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر ضرورت الگو قرار دادن سیره زندگی نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مردمی بودن را مهمترین سیره زندگی این بزرگواران دانست.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی درمراسم سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روستای زابل آباد گنبدکاووس، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) که از اول خلقت بشر تا روز قیامت انسانی برتر از او پیدا نخواهد شد، بهترین اسوه و الگو برای امت اسلامی است.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه الگو و اسوه بودن نبی مکرم اسلام (ص) در قرآن آمده است، گفت: الگو قرار دادن حضرت محمد (ص) و خاندان مطهر ایشان یعنی ائمه اطهار(ع)، می تواند ما را در زندگی دنیا و آخرت سعادتمند نماید.
آیت الله نورمفیدی با برشمردن برخی خصلت ها و سیره نبی مکرم اسلام (ص) اضافه کرد: نخستین ویژگی ایشان این بود که هیچگاه خود را برتر از دیگران نمی دانست و به معنای واقعی کلمه, مردمی بود و هیچ امتیازی برای خود نسبت به دیگران قائل نبود.
نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت الگو قرار دادن این ویژگی از سوی همه افراد جامعه، تصریح کرد: امروز کسی حق ندارد برای خود حریم درست کند و خود را برتر از مردم و یا صاحب اختیار و قیم آنان بداند زیرا برخلاف دستور خداوند و نیز سیره نبی مکرم اسلام (ص) است.
آیت الله نورمفیدی درتبیین این ویژگی نبی مکرم اسلام(ص) و با اشاره آیات قرآن، یاد آور شد: خداوند حضرت محمد (ص) را از بین خود مردم انتخاب کرد و به ایشان دستور می دهد تا در امور با مردم مشورت نماید.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه در نزد خداوند متعال، بین مردم هیچ تفاوتی جز در تقوا و عمل صالح نیست، گفت: در شریعت نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان، رنگ، نژاد، قبیله و زبان هیچ کدام ملاک برتری انسانی بر انسان دیگر نیست و ما می بینیم که این بزرگواران در ایام زندگی خویش، بیشتر همنشین مردم عادی بودند.
نماینده ولی فقیه در گلستان زندگی امام راحل (ره) را نیز برگرفته از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) دانست و تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی از شاگردان واقعی مکتب پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند.
آیت الله نورمفیدی، علاقه مند بودن به مردم و با آنان رئوف و مهربان بودن را از دیگر خصلت های مهم نبی مکرم اسلام (ص) دانست و گفت: امروز ما نیز باید نسبت به مردم چنین باشیم و در قبال آنان کم تحمل و زود رنج نباشیم.
در این مراسم که درمسجد امام حسین (ع) روستای زابل آباد از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد، مهندس حمیدی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه، علما و روحانیون و برخی مسئولان این شهرستان و نیز جمع کثیری از اهالی این روستا حضور داشتند.

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

 

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

 

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

 

مردمی بودن مهمترین سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1908
  • کد خبر : 15256