عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رئیس کل گمرک: واردات کشور امسال 20 درصد کاهش یافت


رئیس کل گمرک: واردات کشور امسال 20 درصد کاهش یافت

رئیس کل گمرک: واردات کشور امسال 20 درصد کاهش یافت

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مجموعا 27 میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قبل 20 درصد کاهش یافته است.
مسعود کرباسیان روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از گمرک اینچه برون استان گلستان افزود: کالاهای اساسی، قطعات خودرو، خودرو، فلزات و خوراک دام از مهمترین کالاهای وارداتی بوده است، ضمن اینکه واردات خودرو به کشور در هشت ماه گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
وی از صادرات 29 میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از ابتدای امسال تا پایان آبان 94 خبر داد و گفت: میعانات گازی، پتروشیمی، کالاهای صنعتی و کشاورزی به ترتیب بیشترین کالاهای صادراتی کشور را تشکیل می دهند.
وی گفت: کشورهای عراق، چین، امارات متحده عربی، هند و افغانستان به ترتیب از مهمترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی ایران در هشت ماه گذشته بوده اند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با خوب ارزیابی کردن میزان صادرات و واردات کشور در هشت ماه گذشته، یادآور شد: این میزان صادرات و واردات نوید بخش حرکت به سمت تراز تجاری مثبت است.
کرباسیان با اشاره به راه اندازی خط آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران که در محل گمرک اینچه برون وارد کشورمان می شود و نیز تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون، آینده درخشانی را برای این گمرک پیش بینی کرد.
اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان به جمهوری ترکمنستان است که در فاصله 80 کیلومتری شمال شهر گنبدکاووس و در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان قرار دارد.
گفتنی است در این بازدید مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس حضور داشت.

رئیس کل گمرک: واردات کشور امسال 20 درصد کاهش یافت

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1135
  • کد خبر : 15395