عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند آمایش مناطق مرزی تدوین می شود


سند آمایش مناطق مرزی تدوین می شود

سند آمایش مناطق مرزی تدوین می شود

معاون دفتر امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، از تدوین سند آمایش مناطق مرزی کشور خبر داد و گفت: این سند با هدف توسعه مناطق مرزی براساس ظرفیت های آن تدوین می شود.
علیرضا رحمت نیا به همراه هیاتی 10 نفره از مناطق مرزی دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه بازدید نمود، اظهار داشت: بررسی و شناخت قابلیت ها و تنگناهای مناطق مرزی در توسعه این مناطق کمک فراوانی می کند.
وی گفت: سفر کارشناسان دفتر امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان های مرزی کشور نیز در راستای شناسایی توانمندی ها، ظرفیت ها و نیز مشکلات و تنگناهای این مناطق انجام می شود.
رحمت نیا اضافه کرد: تاکنون سفر به اکثر استان های مرزی انجام شده است و نتیجه این سفرها در تدوین سند آمایش مناطق مرزی هر استان در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان و بلند مدت لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به توانمندی های مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس، تصریح کرد: منابع آبی رودخانه اترک و ضرورت کنترل و هدایت این آب ها برای توسعه کشاورزی منطقه و نیز همجواری با کشور ترکمنستان و توسعه مراودات با این کشور می تواند به توسعه هرچه بیشتر مناطق مرزی این شهرستان کمک نماید.
دراین بازدیدها که معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس و چند نفر از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند، از مزرعه پرورش زیتون روستای کرند، آب بندان این دهستان و نیز سد دانشمند بازدید شد.

سند آمایش مناطق مرزی تدوین می شود

 

سند آمایش مناطق مرزی تدوین می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 868
  • کد خبر : 16721