عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد


نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد

نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت ،نشست صمیمی جوانان شرق استان گلستان با آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه و مسئوولان استان گلستان در مصلی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
در این نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان گلستان به همراه علی مرگدری معاون برنامه ریزی استان گلستان با سووالات مختلف جوانان در زمین های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی پاسخ دادند.
آیت الله نورمفیدی، استان گلستان را الگوی وحدت در ایران و جهان اسلام دانست و گفت: مردم این استان اعم از شیعه و سنی هر کدام نیز با اعتقادات خودشان با وحدت و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی رسانه های بیگانه تلاش زیادی را برای برهم زدن این وحدت انجام می دهند همه باید برای خنثی سازی این تلاش ها هوشیار باشیم.نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین جوانی را دوران خودسازی دانست و گفت: جوانان در این دوران می توانند علاوه بر کسب علم و دانش، بدنبال تقوی الهی باشند.
وی در خصوص استفاده از فضای مجازی گفت: امروز عصر ، عصر ارتباطات است و دسترسی به اطلاعات و اخبار با توجه با امکانات همه ارتباطی آسان است و می توان از فضای مجازی به درستی استفاده کرد.
به گفته وی، یکی از عوام اقتدار هر ملت علم و دانش است و اگر در مقابل علم و دانش ایستادگی شود خطا است به همین خاطر باید از فضای مجازی و علم و دانش بخوبی و درست استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پاسخ به سووالی در خصوص افزایش میزان طلاق در جامعه نیز گفت: فقر اقتصادی و ضعف فرهنگی دو عامل مهم در مسئله طلاق هستد که باید برای کاهش طلاق در جامعه این مسایل ریشه یابی شود و برای انها راهکار مناسب ارائه داد.
آیت الله نورمفیدی افزود: یکی از عوامل نوظهور بحث افزایش طلاق در جامعه، نمایش فیلم های ماهواره ای است که متاسفانه این فیلم ها کانون خانواده ها را هدف قرار داده است و باید برای این مسئله و همچنین رفع مشکل بیکاری و رکود اقتصادی برنامه ریزی شود.
وی در پاسخ به ورزش بانوان نیز گفت: ورزش نه تنها برای هیچ کس حتی بانوان مشکلی ایجاد نمی کند بلکه چیز خوبی است ولی بانوان مسلمان می توانند با رعایت حجاب در میادین ورزشی حاضر شوند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خصوص حفظ محیط زیست نیز گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از محیط زیست حفاظت کنیم چرا که به جنگل های و مراتع نیازمندیم در صورت عدم حفاظت از مراتع و جنگل ها به زندگی انسانها ضربه می خورد.
مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان گنبدکاووس ضمن تبریک هفته دولت و دهه کرامت از حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین سبحانی امام جمعه محترم گنبد کاووس و معاون برنامه ریزی استاندار و جوانان حاضر در مصلا قدردانی کرد .
وی با بیان اینکه امروزه عصر، عصر اطلاعات است و دسترسی به اطلاعات و اخبار را با توجه با پیشرفت تکنولوژی بسیار راحت دانست و گفت: در این راستا شخصیت جوان در این عصر پچیده شده و برنامه ریزی برای جوانان را دشوار کرده است.
معاون برنامه ریزی استانداری گلستان نیز به برخی از سووالات مختلف جوانان در بحث اقتصادی ، سیاسی پاسخ داد و گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی هدایت کشور را به دست گرفت که کشور با تورم بیش از 43 درصد ، رکود اقتصادی و تحریم همه جانبه مواجه بود.
علی مرگدری افزود: این دولت در یکسال گذشته با تلاش و برنامه ریزی دقیق توانسته برخی از مشکلات تحریم ها و همچنین تورم را به 22 درصد کاهش دهد.
وی در خصوص میزان بیکاری جوانان استان گلستان گفت: متاسفانه در سال های گذشته به رغم تعهد ایجاد اشتغال، شغل چندانی برای جوانان ایجاد نشده بود به همین خاطر میزان بیکاری در استان گلستان 31.9 و میانکین کشوری نیز 31.5 درصد می باشد.
معاون برنامه ریزی استانداری گستان افزود: برای رفع برخی مشکلات دولت تدبیر و امید توانسته با بسته های مختلف حمایتی در جهت رونق اقتصادی در کشور گام بردارد.
وی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه رونق اقتصادی در کشور رخ ندهد شغلی ایجاد نخواهد شد به همین خاطر دولت به دنبال جذب منابع داخلی و خارجی است تا بتوان به رونق اقصادی کشور کمک کرد.در این نشست جوانانی از شهرستان های رامیان ، آزادشهر ، گنبدکاووس ، مینودشت ، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه حضور داشتند که به دلیل کمبود وقت برخی از سوولات جوانان مطرح شد.
در این نشست برخی از مدیران کل استان گلستان و مسوولان شهرستان های شرق استان نیز حضور داشتند.

نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد

 

نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد

 

نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد

 

نشست صمیمی جوانان شرق گلستان با نماینده ولی فقیه برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 974
  • کد خبر : 1901