عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه مدیریت مصرف انرژی شهرستان علی آبادکتول باحضور فرماندار


برگزاری جلسه مدیریت مصرف انرژی شهرستان علی آبادکتول باحضور فرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،جلسه مدیریت مصرف انرژی باحضور احمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آبادکتول در محل دفترکارفرمانداربرگزارشد.

فرماندارگفت:امروزه بحث انرژي از مهمترين مباحث مطرح در تمام كشورهاي جهان در امر توسعه به شمار مي‎رود و توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورها با میزان مصرف انرژی در ارتباط مستقیم است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی اظهار داشت : منظور از بهینه سازی مصرف انرژی ، انتخاب الگوها و اتخاذ و بكارگیری روش ها و سیاست هایی در مصرف درست انرژی است كه از نقطه نظر اقتصاد ملی مطلوب باشد و استمرار وجود و دوام انرژی و ادامه حیات و حركت را تضمین كند.

تجری مرداظهارداشت:یکی از انرژی های بسیار مهم انرژی برق می باشدودرحال حاضر اهميت صرفه جويي انرژي برق به جهت خشکسالي هاي اخير دو چندان شده است و ضرورت صرفه جویی در مصرف برق اگر پر اهمیت تر از مصرف آب نباشد قطعاً اهمیت کمتری ندارد.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از اسراف و ترویج الگوی مصرف افزود:كشور ما امروز نيازمند توليد ثروت است و تحقق اين مهم در گام اول مستلزم اصلاح الگوي مصرف در كشور است و در واقع راه پيشرفت كشور همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند، پرهيز از اسراف و ترويج الگوي مصرف بومي و اسلامي است.

فرمانداردرادامه گفت: استفاده بهینه از حامل های انرژی بایستی به فرهنگ تبدیل شود تا آیندگان نیز بتوانند از انرژی های خدادادی استفاده کنند.

عبداللهی فر رئیس اداره امورتوزیع نیروی برق شهرستان گفت:خانواده نیز نقش مهمی درفرهنگ سازی وانتقال ارزشها به فرزندان رادارد ومی تواند نقش موثری در اصلاح الگوی مصرف در جامعه و دستیابی به توسعه پایدار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید وسفارش مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در بحث صرفه جویی افزود :رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر تاکیدات فراوانی بر صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف داشته اند واین موضوع تا جایی اهمیت دارد که ایشان سال 88 را با عنوان سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان نیز بر مدیریت مصرف و اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف تاکید زیادی شده است .

درپایان وی گزارشی از روند مقدارتولید مصرفی برق در شهرستان راارائه دادند.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .