عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است


مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است

مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبد کاووس بر ضرورت مشارکت خانواده ها با آموزش و پرورش در برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال تاکید کرد.
مهندس محمد حمیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: متولیان آموزش و پرورش باید با رویکرد برنامه محوری از ظرفیت خانواده ها در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان استفاده کنند.
وی باتاکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده بهینه از فضاهای آموزشی در این زمینه، افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه فضای مجازی، با برنامه ریزی درست برای اوقات فراغت دانش آموزان قابل پیشگیری است.
مهندس حمیدی، نقش خانواده ها را در پر کردن اوقات فراغت فرزندان موثر دانست و اضافه کرد: بدون مشارکت خانواده ها درتشویق و ترغیب فرزندان به حضور در طرح های اوقات فراغت تابستان، اجرای این طرح ها توسط آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد شد.
وی همچنین برلزوم نظارت دقیق آموزش و پرورش بر ثبت نام دانش آموزان و نیز موضوع روپوش دانش آموزان و کیفیت، رنگ و قیمت آن تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان و خیاطان گنبدی در دوخت و دوز روپوش دانش آموزان ضروری است.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های ستاد ثبت نام در این شهرستان ارائه داد و گفت: مدیران مدارس باید براساس ضوابط اعلام شده ازجمله رعایت کروکی محل سکونت و بدون توجه به شرط معدل، نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام نمایند.
علی رضا حسین زاده افزود: مدیران مدارس حق دریافت هیچ وجهی بجز پول کتاب و بیمه را از خانواده ها ندارند ضمن اینکه دریافت کمک به مدرسه نیز ممنوع است و درصورت مشاهده و یا گزارش خانواده ها، با فرد متخلف برخورد می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه از راه اندازی پایگاه های قرآنی و ورزشی درتمام مدارس این شهرستان در راستای اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان درتابستان امسال خبر داد.
سیدصالح رفعتی گفت: علاوه بر مدارس، کانون های فرهنگی و تربیتی وابسته به آموزش و پرورش نیز برنامه های مختلف مهارتی، آموزشی، ورزشی و هنری برای اوقات فراغت جامعه دانش آموزی این شهرستان درتابستان امسال دارند.
توجه به جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده با همکاری بیشتر بخشداران و دهیاران از دیگر مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس بود.

مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است

 

مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 936
  • کد خبر : 20842