عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام تبریک فرماندار رامیان به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان


پیام تبریک فرماندار رامیان به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

پیام تبریک فرماندار رامیان به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

مهندس جواد صادقلو فرماندار رامیان در پیامی حلول ماه مبارک رمضان را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج ا...) ،مقام معظم رهبری ،مسلمانان جهان و مردم شریف شهرستان تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

 

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ

ماه رمضان است، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است.

 

ماه مبارک رمضان، ماه شناخت و معرفت، ماه توبه و مغفرت، ماه عبادت و بندگی، ماه خدا، ماه قرآن، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی است، برخورداری درک صحیح از ماه مبارک رمضان، زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی و عطایای ربانی را فراهم نموده  و در سایه این درک و فهم و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.

در پرتو خورشید درخشان ماه رمضان، سلطه عادت‌ها و غریزه‌ها بر زندگی انسان کاهش می‌یابد، غفلت‌ها زدوده می‌شود. به دلیل هماهنگی با جمع، موانع خودسازی کاهش می‌یابد و اخوت دینی و روح برادری و همدردی با نیازمندان تقویت می‌گردد، تلاوت قرآن و رعایت تقوا، زمینه تعالی و بازگشت به فطرت الهی و زندگی عالی انسان را فراهم می‌سازد.
خودسازی در فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام شامل کنترل تمام رفتارها و گفتارهای انسان در چارچوب دستورات خداست. کنترل اعضاء و جوارح و نفس براساس بایدها و نبایدهای قرآن و سنت، مصداق خودسازی اسلامی و الهی است و روایات مکرری یادآوری کرده است که روزه‌داری، فقط به دستگاه گوارش و خوردن و آشامیدن مربوط نیست، بلکه مهم کنترل انسان بر نفس اماره و مراقبت از روح انسان است.

در پایان حلول ماه مبارک رمضان ،ماه  غفران و رحمت واسعه الهی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج ا...) ،مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ،مسلمانان جهان و مردم شریف شهرستان تبریک گفته و برای همگان آرزوی قبولی طاعات و عبادات را از درگاه احدیت خواهانم.

جواد صادقلو

فرماندار شهرستان رامیان

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 975
  • کد خبر : 21582