عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان در تابستان امسال با کمبود 105 مگاوات انرژی برق مواجه است


استان گلستان در تابستان امسال با کمبود 105 مگاوات انرژی برق مواجه است

استان گلستان در تابستان امسال با کمبود 105 مگاوات انرژی برق مواجه است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان در تابستان امسال با کمبود 105 مگاوات انرژی برق مواجه است بر ضرورت مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد.
علی اکبر نصیری در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه پیک مصرف استان گلستان در تابستان پارسال بالغ بر یک هزار و 91 مگاوات بود، افزود: این رقم در تابستان امسال با پیش بینی افزایش هشت درصدی به 1178 مگاوات می رسد و با احتساب مشترکین جدید برق، میزان کلی کمبود برق به 105 مگاوات بالغ می شود که بایستی با مدیریت مصرف، صرفه جویی و مصرف بهینه جبران شود.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در تابستان سال گذشته موفق به صرفه جویی 64 مگاواتی برق با همکاری مشترکین خانگی و صنعتی شده است، خاطرنشان کرد: برای تامین این مقدار برق نیاز به هزینه 64 میلیون دلاری برای احداث نیروگاه و خطوط انتقال و توزیع بود.
نصیری خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان برای تحقق صرفه جویی در مصرف برق در تابستان امسال، اجرای طرح ساعت به وقت گلستان را در چهار روز از روزهای فصل تابستان که بیشترین مصرف برق در آنها برآورد شده در دستور کار قرار داده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان افزود: 28 تیر و چهارم، یازدهم و هجدهم مرداد، روزهایی است که در آن طرح موصوف با همکاری مشترکین برق به اجرا گذاشته می شود و مشترکین با از مدار خارج کردن وسایل برقی غیرضرور و پرمصرف خود از ساعت 13 تا 15 به عنوان زمان اوج مصرف برق می توانندکاهش 10 درصدی مصرف برق را محقق کنند که معادل 249 مگاوات ساعت برق است که هزینه های تامین این مقدار انرژی به 249 میلیون دلار بالغ می شود.
وی با تشریح راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش اداری با هدف کاهش 10 درصدی مصرف برق در ساعات اوج مصرف ( 11- 15)، گفت: سرویس لوازم سرمایشی ، تنظیم درجه وسایل سرمایشی، خاموشی تجهیزات سرمایشی یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری و استفاده از نورطبیعی در روز از جمله راهکارهایی است که برای صرفه جویی در مصرف برق در ادارات می توان به کاربست.
مهندس نصیری گفت: برای تشویق مشترکین بویژه در بخش اداری، تجاری و کشاورزی، پاداش هایی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان در نظر گرفته شده است که در صورت تحقق صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی، برای انها اعمال می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ستان گلستان با تشریح اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: صرفه جویی 10 هزار کیلووات ساعت برق معادل صرفه جویی 1500لیتر آب، 400لیتر سوخت و یک تن کاغذ است و علاوه برآن از محل صرفه جویی انرژی مبحثی تحت عنوان نیروگاه های مجازی نیز مطرح شده است که تولید آن را از محل صرفه جویی های انجام شده در مصرف برق محسوب می کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 948
  • کد خبر : 21708