عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است


بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است

بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، هرگونه توسعه مدارس هیات امنایی را ملزم به بهبود کیفیت و رعایت عدالت آموزشی و نیز توجه به توان مالی خانواده ها دانست و برآن تاکید کرد.
مهندس محمد حمیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: توسعه مدارس هیات آمنایی در راستای چابک سازی و کاهش هزینه های دولت و مهمتر از آن افزایش بهره وری و بهبود کیفیت آموزش صورت می گیرد.
وی افزود: برای توسعه این نوع مدارس،متولیان آموزش و پرورش بایستی به رعایت عدالت در اختصاص فضای آموزشی به این مدارس و نیز توان مالی خانواده ها در مناطق مختلف شهری توجه نمایند.
حمیدی بااشاره به برخی مشکلات مدارس هیات امنایی گنبدکاووس بویژه شیوه ثبت نام از دانش آموزان با توجه به استقبال خانواده ها از یک سو و ظرفیت محدود این مدارس ازسوی دیگر، اضافه کرد: برای رفع این مشکل باید تلفیقی از سه شاخص شرط معدل، آزمون ورودی و انضباط دانش آموز مورد توجه قرار گیرد.
وی درخصوص افزایش شهریه مدارس هیات امنایی گنبدکاووس نیز گفت: ملاک افزایش باید ابلاغیه دولت مبنی بر افزایش شش درصدی نرخ ها درسال جاری باشد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه باقرائت دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش مبنی برتوسعه مدارس هیات امنایی، گفت: سهمیه اختصاصی به این شهرستان 12 مدرسه است اما باتوجه به شرایط موجود و کمبود فضاهای آموزشی، درصورت تصویب شورای آموزش و پروش گنبدکاووس، پنج مدرسه جدید هیات امنایی برای سال تحصیلی 96 - 95، راه اندازی می شود.
علی رضا حسین زاده افزود:هم اکنون چهار مدرسه هیات امنایی (دو مدرسه متوسطه دوره دوم و دو مدرسه ابتدایی ) درمناطق شهری گنبدکاووس فعال است که به این تعداد سه مدرسه ابتدایی و دو مدرسه متوسطه دوره اول اضافه می شود.
در این جلسه که مدیران چهار مدرسه هیات امنایی گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های سال تحصیلی 95 - 94 خود ارائه دادند، اعضای شورای آموزش و پرورش با افزایش پنج مدسه جدید هیات امنایی دراین شهرستان موافقت کردند.
اعضای شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین، میزان شهریه مدارس هیات امنایی مقطع متوسطه این شهرستان را از چهار میلیون ریال به چهار میلیون و 300 هزار ریال و شهریه مدارس هیات امنایی مقطع ابتدایی که درقالب دو نرخ دو میلیون ریال دوره اول ابتدایی و دو میلیون 500 هزار ریال برای دوره دوم ابتدایی بود را در قالب یک نرخ و به مبلغ دو میلیون و 500 هزار ریال برای هر دو دوره این مقطع تصویب کردند.
همچنین اعضای شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس شهریه پنج مدرسه جدید هیات امنایی این شهرستان را برای شروع فعالیت در مقطع متوسطه دوره اول مبلغ سه میلیون ریال و برای مقطع ابتدایی دو میلیون ریال تعیین کردند.

بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است

 

بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است

 

بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات امنایی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1047
  • کد خبر : 21847