عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا برگزار شد

صبح امروز با حضور معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان:

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا برگزار شد

 صبح امروز چهارشنبه 26 خرداد ماه،جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا به ریاست الیاس هیوه چی فرماندار و با حضور ستاربردی فجوری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان و اعضاء این شوراء در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، "الیاس هیوه چی"تشكيل شوراي مذكور را در راستاي اجراي برنامه عملي و پيگيري سياستها و مصوبات شوراي پشتيباني استان در زمينه سواد آموزي ذكر نموده و آنرا داراي مسئوليت مستقيم در اجراي برنامه ريشه كني بي سوادي در سطح شهرستان و راهكارهاي اجراي بهتر آن دانست .

 فرماندار شهرستان آق قلا در خصوص اهمیت کسب تحصیل و سواد آموزی از دیدگاه قرآن و ائمه مطالبی ایراد و به عزم جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی و پیش بینی و اجرای برنامه های گسترده در این خصوص اشاره نمود.

 وي با اشاره به فعاليتهاي چند دهه نهضت سواد آموزي در كشور از اينكه هنوز افرادي به عنوان بي سواد و حتي كم سواد در شهرستان آق قلا وجود دارند ابراز تاسف كرد و ادامه داد :عليرغم اين كه در شاخص هاي سواد آموزي وضعيت شهرستان نسبت به ميانگين بي سوادي استان بنا به برخي آمار بهبود نشان مي دهد اما وجود حتي يك نفر بي سواد شايسته شهرستان و مردم با فرهنگ و فرهنگ دوست آق قلا نيست .

 رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا ضمن تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي براي افزايش سطح سواد در روستاها از بخشداران و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان خواست تا در اسرع وقت با توجه به اهميت موضوع ،آمار واقعي و به روز بي سوادان و علل وجود بي سوادان در سطح شهر و روستاها را ارائه نمايند و بر نقش دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها در افزايش تعداد با سوادان و ترغيب بي سوادان به حضوردر كلاسهاي سواد آموزي تاكيد نمود .

 "هیوه چی" با اعلام اين كه اكنون در روشهاي سواد آموزي براي همه آحاد جامعه كه بي سواد مانده اند و بازمانده از تعليم محسوب مي شوند روشهاي متفاوت و منعطفي وجود داشته و از سوي ديگر آمادگي نواحي و مناطق در ارائه خدمات در زمينه سواد آموزي به اين قشر از جامعه در سطح مطلوب مي باشد از خانواده ها خواست در معرفي افراد بازمانده از تحصيل تعلل ننمايند .

جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1427
  • کد خبر : 21886