عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند


خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس می گوید: دولت به تنهایی قادر به مبارزه و پیشگیری از اعتیاد نیست و خانواده ها باید همچون یک سرباز درصف مقدم این جنگ خاموش قرار داشته باشند.
مهندس محمد حمیدی در دومین همایش خانواده سالم و عاری از مواد مخدر با رویکرد اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: اقداماتی که دربحث مبارزه با جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور می شود، زمانی منتج به نتیجه خواهد شد که اقدامات پیشگیرانه نیز به موازات آن انجام شود.
وی با بیان این پیشنهاد که بایستی نام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به شورا یا ستاد پیشگیری از موادمخدر تغییر کند، گفت: امروز آسیب هایی که بواسطه این مواد افیونی دامن جامعه و خانواده ها را گرفته، بسیار زیاد است.
مهندس حمیدی، اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی را دو رویکرد مهم دولت درسال جاری دانست و اضافه کرد: برای موفقیت این دو رویکرد همکاری و همراهی بیشتر خانواده ها با مسئولان ضروری است.
وی، ارتباط صمیمی با فرزندان، برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت آنان و آگاهی بخشی نسبت به پیامدهای مصرف مواد مخدر به نسل جوان و نوجوان توسط خانواده ها را از مهمترین اقدامات درکاهش آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر دانست و برآن تاکید کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، گفت: انهدام و دستگیری اعضای هفت باند قاچاق مواد مخدر و کشف و ضبط 256 کیلوگرم انواع موا مخدر، جمع آوری 150 معتاد متجاهر و کارتن خواب، استفاده 1440 معتاد از خدمات مراکز ترک اعتیاد، ارائه خدمات مشاوره ای به 1770 نفر مرد و 439 نفر خانم و شرکت 63 هزارو 860 نفر در کلاس های آموزشی با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی از مهمترین اقدامات این شورا بوده است.
حمیدی با قدردانی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاوس و کمیته های زیرمجموعه آن در برگزاری همایش ها و اقدامات در سال گذشته، افزود: درسایه این اقدامات، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان رتبه نخست استان گلستان را کسب کرد.
وی همچنین از اجرای 120 برنامه فرهنگی، هنری و آموزشی در هفته مبارزه با مواد مخدر (اول تا هفتم تیرماه) دراین شهرستان خبر داد.
معاون قضایی رئیس دادگستری گنبدکاووس نیز دراین همایش با قدردانی از برگزارکنندگان همایش خانواده عاری از اعتیاد، به تشریح تاریخچه مواد مخدر درجهان و ایران پرداخت و گفت: ترویج مصرف مواد مخدر که درگذشته به عنوان دارو برای تسکین درد استفاده می شد، امروز ازسوی استکبار جهانی با هدف فروپاشی کانون خانواده ها و بی هویت کردن نسل جوان در کشورهای جهان سوم انجام می شود.
حجت الاسلام مهدی فقیهی افزود: امروز مواد مخدر بویژه انواع صنعتی و روان گردان ها که با تبلیغات و ترفندهای مختلف از جمله افزایش ضریب هوش و بیداری شب امتحان و یا تناسب اندام بویژه برای بانوان ترویج می شود، به شدت جامعه و جوانان را تهدید می کند.
وی بابیان اینکه در برخی موارد مصرف روان گردان ها منجر به خودکشی یا قتل نزدیکان شده است، گفت: رسانه ها باید نسبت به آگاهی بخشی به جامعه و خانواده ها درخصوص مضرات مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها بیشتر تلاش نمایند.
حجت الاسلام فقیهی همچنین با تشریح برخی سیاست های ابلاغی رهبری درحوزه مبارزه با مواد مخدر، برلزوم اهتمام ویژه مسئولان و خانواده ها برای اجرایی کردن این سیاست ها و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
در حاشیه این همایش کارگاه نقاشی و نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع اعتیاد و مواد مخدر برگزار و برخی برنامه های فرهنگی و هنری نیز برای حاضرین اجرا شد.
حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته های زیر مجموعه آن به همراه جمع زیادی از خانواده ها و جوانان در این همایش که در تالار اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد، قابل توجه بود.

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

 

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

 

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

 

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

 

خانواده ها باید سربازان خط مقدم مبارزه و پیشگیری از اعتیاد باشند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 702
  • کد خبر : 22128