عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان در مدارس ضروری است


آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان در مدارس ضروری است

آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان در مدارس ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: بیان نکات تربیتی و آموزشی مهارتهای زندگی به دانش آموزان از سوی معلمان در کلاسهای درس ضروری است.
مهندس محمد حمیدی در جلسه شورای اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: آموزش و پرورش شهرستان باید همه معلمان ودبیران را موظف کند تا حداکثر 5 دقیقه از وقت کلاس را به آموزش مهارت های زندگی دانش اموزان اختصاص دهند.
وی گفت: در این مدت کوتاه معلمان می توانند نکات رفتاری، تربیتی و چگونگی رفتار دانش آموزان با والدین و ... را به دانش اموزان آموزش دهند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه امروز نحوه برخورد برخی دانش اموزان با والدین و رفتار آنان در جامعه مناسب نیست، افزود: نفوذ رسانه های بیگانه در میان مردم سبب شده تا هر شاهد بروز ناهنجاری های مختلف اجتماعی در بین جوانان باشیم و در صورت بیان برخی نکات رفتاری و تربیتی درمدارس امیدواریم این مسایل کاهش یابد.
حمیدی پیشنهاد کرد ساعت کار پرورشی در مدارس شهرستان از دو ساعت به 3 ساعت افزایش یابد تا در این ساعات دانش اموزان با مسایل زندگی و رفتارهای اجتماعی آشنا شوند.
وی در ادامه به طرح انسداد بیسوادی در شهرستان اشاره کرد و گفت: هنوز برخی از بچه های شش ساله در مدارس شهرستان ثبت نام نکردند و برای موفقیت این طرح باید به دنبال شناسایی این بچه ها نیز باشید.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه علم را هموار کننده مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و تعالی دانست و گفت: اگر علم همراه با تزکیه نباشد سعادت بشری میسر نخواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی با اشاره به اهمیت و فضیلت کسب علم و دانش در دین مبین اسلام، گفت: بر اساس آیات قرآن، فراگیری علم، آموزش علم و عمل به آن، باید رنگ خدایی داشته باشد.
وی افزود: در ارتباط با کسب علم و دانش اسلام سفارش زیادی کرده است و ما باید بستر لازم را برای کسب علم و دانش، همراه تزکیه برای دانش آموزان فراهم کنیم.
مدیر اموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گزارشی از آمادگی مدارس برای پذیرش دانش اموزان و برنامه ریزی چند ماهه برای اجرای صحیح پروژه مهر بیان کرد.
علی رضا حسین زاده افزود: برای اجرای صحیح پروژه مهر پنچ کمیته فعالیت خود را در ارتباط با آماده سازی مدارس و معلمان از دو ماه قبل آغاز کرده اند و خوشختانه امکانات لازم برای برگزاری کلاس ها در اول مهر حتی در دورترین نقاط شهرستان فراهم شده است.
همچنین افزایش ساعات کارپرورشی مدارس از دو ساعت به سه ساعت، اخذ مبلغ 25 هزار ریال از هر دانش اموزان برای افزایش بیمه حوادث دانش اموزان از جمله مصوبات این جلسه بوده است.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1682
  • کد خبر : 2275