عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد


دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: دولت تدبیر و امید توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه مناطق مرزی و محروم با ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های مختلف دارد.
مهندس عبدالقدیر کریمی در جمع مردم روستاهای دهستان کرند از توابع بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبد اظهار داشت: تامین آب شرب، تقویت شبکه برقرسانی، گازرسانی به روستاها، احداث باغات مثمر (زیتون) و مجهز کردن زمین های کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین، توجه به محورهای ارتباطی و رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان از جمله اقدامات دولت درمناطق مرزی و محروم گنبدکاووس است.
وی با اشاره به افتتاح 208 طرح عمرانی، تولیدی و اشتغال زا و نیز آغاز عملیات اجرایی دو طرح عمرانی دیگر در هفته دولت امسال با مجموع اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال و اشتغال زایی 432 نفر در گنبدکاووس، افزود: این طرح ها با اولویت مناطق محروم و روستایی اجرا شدند.
کریمی به احداث آب بندان 50 هکتاری در دهستان کرند برای تامین آب مورد نیاز 700 هکتار باغ زیتون این منطقه اشاره و اضافه کرد: این طرح با اعتبار اولیه 66 میلیارد ریال در مراحل توسعه ای به 200 هکتار و سطح پوشش آن به سه هزار هکتار باغ زیتون افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این آغاز عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار برای باغ 700 هکتاری زیتون دهستان کرند با هزینه تقریبی 100 میلیارد ریال که تا دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد، از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید به این مناطق است.
فرماندار گنبدکاووس به تصویب کلیات طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: با تصویب نهایی این لایحه در مجلس یک فرصت طلایی و استثنایی برای توسعه همه جانبه استان گلستان و منطقه گنبدکاووس و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم می شود.
قرجه طیار نیزدراین دیدار با مردم روستاهای دهستان کرند از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس، اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته از توسعه صنعتی گلستان به دلیل کشاورزی بودن، جلوگیری شده است، درحالی که دو سوم وسعت این استان را اراضی خشک و بیابانی تشکیل می دهد.
وی گفت: اعمال این سیاست یعنی کم توجهی به صنعت در گلستان سبب شد تا امروز این استان از قافله بخش صنعت و دستاوردهای رونق اقتصادی و اشتغال آن بسیار عقب بماند.
طیار بااشاره به تصویب کلیه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس، اضافه کرد: درصورت تصویب نهایی این لایحه که مهرماه امسال درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، شاهد رفع عقب ماندگی های استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس درحوزه صنعت و استفاده از مزایای آن خواهیم بود.
وی، ارایه لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون و برنامه ریزی برای زهکشی 280 هزار هکتار اراضی کم بازده مناطق شمالی گلستان و گنبدکاووس را دو اقدام بزرگ دولت تدبیر و امید در این استان برشمرد و تصریح کرد: با اجرایی شدن این دو طرح، تحولات زیادی درحوزه صنعت، رونق اقتصادی، تولید کشاورزی و اشتغال منطقه ایجاد می شود.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات بخش محروم داشلی برون، توجه به نیازهای مردم مرزنشین این خطه از ایران اسلامی بویژه شتاب بخشی در عملیات اجرایی مجمتع آبرسانی فجر که پس از دو دهه از آغاز عملیات اجرایی آن هنوز 24 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیز گازرسانی به روستاهای این بخش مرزی را ضروری بیان کرد.
دراین نشست که برخی از مسوولان این شهرستان به همراه رییس سازمان جهادکشاورزی و دو تن از معاونین شرکت برق و گاز استان نیز حضور داشتند به سوالات مردم پاسخ داده شد.
پیگیری ارتقای دهستان کرند به شهر، شبانه روزی کردن درمانگاه این روستا، نبود اورژانس جاده ای، ضرورت احداث دو واحد آموزشی در مقطع ابتدایی و متوسطه و راه اندازی رشته تجربی، پایین بودن ولتاژ برق، تسریع درگاز رسانی به روستاهای بخش مرزی داشلی برون، ایجاد شانه خاکی درمحور ارتباطی این روستا به گنبدکاووس، اجرای مرحله دوم طرح هادی در روستاهای دهستان کرند، راه اندازی کتابخانه عمومی و نمایندگی بانک ملی از مهمترین خواسته های اهالی این منطقه مرزی از مسوولان بود.

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد

 

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد

 

دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق مرزی و محروم دارد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 913
  • کد خبر : 24739