عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است


مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تشریح الزامات اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقاوم بودن و استفاده از ظرفیت های مردمی از الزامات این نوع اقتصاد است.
مهندس عبدالقدیر کریمی در نشست روشنگری و گفتمان سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی و در جمع مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان افزود: با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه ای که از سوی قدرت های جهانی برای کشور به وجود آمده بود، رهبری انقلاب ، راه نجات کشور را مدل اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.
وی افزود: تجربه ثابت کرده است که هرجا از ظرفیت های مردمی استفاده شده ، کشور سود برده و در اقتصاد مقاومتی نیز استفاده از نقش مردم در فعالیت های تولیدی و اقتصادی به عنوان یکی از الزامات در نظر گرفته شده است.
وی حمایت از صنایع کوچک و متوسط را از دیگر راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومی ذکر کردو گفت: با راه اندازی واحدهای تولیدی خرد و متوسط، منافع حاصل از آن مسقیما به جیب مردم می رود و مردم آثار مثبت آن را در زندگی خود احساس می کنند.
معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و صنایع داخلی و مدیریت مصرف و مدیریت منابع مالی نیز از دیگر مسائلی است که در اجرای اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه باشد.
کریمی با اشاره به نقش بسیج و سپاه در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تلفیقی از مدل اقتصاد علمی و آکادمیک و مدل جهادی و بسیجی است و سپاه و بسیج برای عملیاتی کردن شعار امسال که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گرفته ، اقدامات بسیار خوبی داشته است.
وی تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: به این مقوله بایستی خارج از وظایف عادی دستگاه های اجرایی نگاه شده و دستگاه های با تعامل و هم افزایی و با توجه به مقتضیات، از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تحقق آن استفاده کنند.
در این نشست که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح وظایف سپاه پاسداران گفت: سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، امنیتی و نظامی است.
سرهنگ علی لشکربلوکی افزود: سپاه وظیفه خود می داند از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف در داخل و خارج از مرزها حراست کند و هشت سال دفاع مقدس نیز یکی از این عرصه هاست که سپاه در کنار مردم، از آرمان های انقلاب و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.
وی با اشاره به تلاش ها و فتنه های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی و به شکست کشاندن آن گفت: این فتنه انگیزی ها در همه ابعاد وجود دارد و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز سپاه و بسیج پیشقراول حرکت ها هم در حوزه فرهنگ سازی و هم در ایجاد مشاغل خرد است و با سایر دستگاه های اجرایی همکاری می کند.
در این نشست امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیش زمینه های اجتماعی و فرهنگی لازم است.
حجت الاسلام و المسلیمن محمود ترابی ترغیب مردم به مصرف تولیدات داخلی از طریق فرهنگ سازی را یکی از این پیش زمینه ها ذکر کرد و گفت: مدیران دستگاها نیز باید به کمک یکدیگر آمده و با تعامل و همگرایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
وی تکیه به مردم و ایجاد فضای مساعد اجتماعی را از دیگر پیش زمینه های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: با این اقدامات و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده می توان نسبت به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امیدوار بود.

مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

 

مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

 

مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

 

مقاوم بودن و استفاده از ظرفیتهای مردمی از الزامات اقتصاد مقاومتی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 704
  • کد خبر : 25591