عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است


ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است

ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس درنشست هماهنگی برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در گنبدکاووس با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، اصحاب و یاران با وفایش، بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی این شهرستان برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی در دو روز تاسوعا و عاشورا تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی گفت: ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
وی افزود: برخی دستگاه های خدماتی از جمله شهرداری، شورای شهر، شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب روستایی، جمعیت هلال احمر و انتظامی باید تلاش بیشتری برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی داشته باشند.
کریمی، تامین آب شرب برای نوشیدن و وضو گرفتن و استقرار تیم های بهداشتی و پزشکی در مسیر عزاداران حسینی (بلوار امامزاده) را از مهمترین نیازهای عزاداران برشمرد و اضافه کرد: هیات های مذهبی نیز باید عزاداری های ایام محرم را به گونه ای برگزار نمایند که ایجاد مزاحمت برای مردم نشود
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی نیز در این جلسه گفت: امروز برخلاف تصور و تبلیغات دشمنان که حضور مردم و جوانان را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) کمرنگ می دانند، آحاد مختلف مردم بالاخص نسل نوجوان و جوانان، بیشتر از سال های قبل دراین مراسم ها حضور دارند.
وی افزود: حضور پرشور و حماسی مردم و جوانان درمراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نشان از گره خوردن باطن جوانان ایرانی با محرم و معارف اسلامی است.
حجت الاسلام ترابی با مهم دانستن عزاداری های تاسوعا و عاشورا، اضافه کرد: باید شرایط را برای برگزاری باشکوه عزاداری ها دراین دو روز فراهم کرد و برای نمایش عظمت عزاداری ها باید این مراسم ها بویژه در روز عاشورا به صورت متمرکز در صحن امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شود.
وی با تاکید بر ارائه خدمات لازم به عزاداران حسینی درطول مسیر، تصریح کرد: وجود افزون بر یکصد هیات عزاداری درگنبدکاووس ظرفیت بزرگی برای تبیین نهضت عاشورای امام حسین(ع) است.
امام جمعه گنبدکاووس پیشنهاد کرد که برای برگزاری باشکوه عزاداری روز عاشورا این مراسم به صورت متمرکز درصحن امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر و بدون آوردن های طبل و سنج توسط هیات های مذهبی، درمحوطه داخلی امامزاده برگزار شود.

ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است

 

ایام محرم فرصت و ظرفیت خوبی برای تبیین فلسه قیام امام حسین (ع) است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 546
  • کد خبر : 26110