عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش 54 درصدی آمار طلاق در سطح شهرستان

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق قلا خبر داد:

کاهش 54 درصدی آمار طلاق در سطح شهرستان

کاهش 54 درصدی آمار طلاق در سطح شهرستان

 رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق قلا از کاهش 54 درصدی آمار طلاق در آبان ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این شهرستان اظهار داشت:آمار و اطلاعات مربوط به وقایع حیاتی یکی از نیازهای مهم و اساسی جامعه و برنامه‌ریزان کشور است.ثبت احوال از دستگاه‌های مهمی است که در این زمینه نقشی موثر دارد و وظیفه همه ماست که با همراهی و هم‌افزایی در ثبت به‌موقع وقایع حیاتی، اساسی‌ترین مرکز تولید آمار و اطلاعات کشور را یاری کنیم.

 فرماندار شهرستان آق قلا خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات درست و صحیح بر تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی افراد تاثیرگذار است و باید اهمیت ثبت به موقع وقایع به مردم اطلاع‌رسانی شود.تمام دهیاری‌ها، مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت مکلف هستند وقایع حیاتی را ثبت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اداره ثبت احوال اعلام کنند.

 وی همکاری سایر دستگاه‌ها را با ادارات ثبت احوال ضروری دانست و اضافه کرد:با توجه به اهمیت و نقش ثبت احوال در ارائه آمارهای حیاتی، همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه لازم و ضروری است.

 این مسئول با اشاره به ثبت 6 مورد طلاق در آبان ماه سال جاری در منطقه ،اذعان داشت:با گسترش اقدامات فرهنگی و برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های اجتماعی شاهد کاهش 54 درصدی ثبت طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

 رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق قلا از ثبت ازدواج 103 مورد در سال جاری خبر داد و عنوان کرد:ترویج فرهنگ ازدواج آسان مساله‌ ای است که همه مدیران و خصوصا دستگاه‌های فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند و از این طریق زمینه را برای کاهش سن ازدواج در شهرستان آق قلا هموار کنیم.

 وی ادامه داد: بر اساس آمار منتشر شده در بولتن ثبت وقایع حیاتی شهرستان آق قلا در سال جاری شاهد ثبت 289مورد ولادت، 55 مورد وفات بوده‌ایم.

 "ضمیر" در خاتمه این گفتگو تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های همکار و عضو شورای ثبت وقایع حیاتی مکلف به اجرای مصوبات این شورا هستند و این موضوع یکی از آیتم‌هایی است که در ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مراکز بهداشتی به آن توجه داریم.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 741
  • کد خبر : 28370