عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تا پایان امسال 500 پروژه آموزشی جدید تحویل آموزش و پرورش می شود


تا پایان امسال 500 پروژه آموزشی جدید تحویل آموزش و پرورش می شود

تا پایان امسال 500 پروژه آموزشی جدید تحویل آموزش و پرورش می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه مشترک با نماینده ، فرماندار کلاله و مدیرکل نوسازی مدارس گفت : تا پایان امسال 500 پروژه آموزشی جدید تحویل آموزش و پرورش می شود

مرتضی رئیسی،معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور در کلاله با اعلام این خبر گفت: طی شش ماهه اول سال جاری 1000 پروژه با 5700 کلاس در زیربنایی به مساحت 730 هزار مربع تحویل شد. رئیسی گفت: برای ساخت و تجهیز این پروژه ها بیش از 800 میلیارد تومان از منابع دولتی و کمکهای مردمی هزینه شده است.

وی درادامه اظهار داشت: مجموعه اعتبارات ملی و استانی برای ساخت ، تجهیز،تعمیر مدارس و توسعه فضاهای ورزشی و پرورشی 2500میلیارد تومان درسال 95 در نظر گرفته شده که روند تخصیصی آن به جهت محدودیت منابع،مطابق روند پیشرفت پروژه ها نبوده است.

رئیسی در ادامه اظهار داشت 20 درصد مدارس کشور نياز به مقاوم سازی دارد و10درصد نیز از مدارس کشور بايد نوسازی شود لذا تلاش ما این است که با اهتمام نمایندگان مجلس تا پایان برنامه ی ششم شاهد رفع این مشکل و مدارس ایمن، شاداب ، استاندارد و در خور شأن دانش آموزان داشته باشیم.

رئیسی در مورد وضعیت گرمایشی کلاس های درس هم گفت: تا پایان سال 96 همه مدارس کشور مجهز به سامانه حرارت مرکزی خواهند شد.

وی افزود: هزینه استاندارد سازی برای تجهیز هرکلاس به سامانه حرارت مرکزی حدود 7 میلیون تومان است که با توجه به 75 هزار کلاس باقی مانده برای تجهیز به این سامانه حدود 500 میلیارد تومان اعتبار ، علاوه بر اعتبار سال 95 مورد نیاز است.

مرتضی رئیسی در ارتباط با مدارس کپری هم گفت: در کل کشور حدود 530 هزار کلاس درس وجود دارد که اگر گزارشی از هر نقطه کشور مبنی بر وجود کلاس کپری به دست مسئولین استانی نوسازی برسد بلافاصله علیرغم محدودیت های اعتباری ، کلاس های پیش ساخته طراحی شده ، برای دانش آموزان تهیه و تحویل می شود.

رئیسی به همراه مدیرکل نوسازی استان، نماینده مردم در مجلس ، روسای ادارات آموزش وپرورش شهرستانهای مینودشت،گالیکش،کلاله ، مراوه تپه و فرماندار کلاله در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 845
  • کد خبر : 28422