عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد شهرستان مراوه تپه


برگزاری جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد شهرستان مراوه تپه

برگزاری جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد شهرستان مراوه تپه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه تپه ، جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور روسای ادارات تشکیل شد .

اسمعیل تاجی ؛ فرماندار مراوه تپه ضمن عرض خیر مقدم درخصوص اهمیت موضوع و لزوم هماهنگی کامل اعضای ستاد در امر مراقبت با این بیماری و ضرورت انجام پیش بینی های لازم توسط ادارات عضو ستاد جهت مقابله با خطرات احتمالی و انجام اقدامات لازم برای کنترل و پیشگیری از ورود بیماری به منطقه مطالبی را بیان نمود .

در ادامه رئیس شبکه دامپزشکی و دبیر ستاد شهرستان با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیمات صحیح جهت حفظ سرمایه های دامی کشور و نیز تأمین سلامت عمومی شهروندان گزارشی از وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد طیور در دنیا و اهمیت این بیماری به علت همه گیری بالا به تشریح بیماری و راههای انتقال آن و اهمیت مخاطرات بهداشت انسانی و نیز خسارت های فراوان اقتصادی بر صنعت طیور پرداخت .

دکتر دوجی ضمن تأکید بر اقدام اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر اعلام ممنوعیت شکار پرندگان ، از جمله عوامل مهم انتقال این بیماری را مهاجرت پرندگان وحشی ، فروش غیر مجاز این پرندگان در بازارهای محلی ، کشتار و عرضه مرغ زنده در سطح شهرها و روستاها و عدم رعایت قرنطینه و موارد بهداشتی از سوی واحد های صنعتی پرورش مرغ برشمرد .

برگزاری جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد شهرستان مراوه تپه


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .