عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید رئیس سازمان هواشناسی کشور از ایستگاه هواشناسی بندرگز


بازدید رئیس سازمان هواشناسی کشور از ایستگاه هواشناسی بندرگز

بازدید رئیس سازمان هواشناسی کشور از ایستگاه هواشناسی بندرگز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور به همراه  علی اصغر میرزائی فرماندار شهرستان و نوربخش داداشی مدیرکل جدید سازمان هواشناسی گلستان از ایستگاه هواشناسی بندرگز بازدید نمودند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، دکتر داوود پرهیزگار با اشاره به برنامه های این سازمان جهت توسعه تجهیزات هواشناسی اظهار داشت : یکی از اهداف دائمی سازمان ، تلاش درجهت  تولید تجهیزاتی است که در حوزه کاربردی  مورد اطمینان و اعتماد و رضایت کاربرها قرار گیرد.
وی در بازدید از ایستگاه هواشناسی بندرگز از تعریف و راه اندازی  یک سامانه مدیریتی به نام تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) خبر داد و افزود: دراین سامانه اطلاعات هواشناسی به شکل کاربردی در اختیار کاربر نهایی قرار گرفته  و اطلاعات آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.
دکتر پرهیزگار  همچنین به فعالیت ها و اقدامات تخصصی در سازمان هواشناسی بویژه در دوره  سه ساله دولت یازدهم اشاره کرد و گفت : در افزایش توان پردازشی ، ابر رایانه ای طراحی شده که پردازش های سریع را انجام می دهد.
وی اضافه کرد : این ابر رایانه با توان 14 تراپلاپس در هر ثانیه 10 به توان 12 عمل را انجام می دهد و شرایطی را فراهم می کند که مدل های هواشناسی را اجرا و در خروجی آن ، پیش بینی های صحیح انجام گردد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه توسعه شبکه پایش در سازمان هواشناسی همواره در دستور کار قرار دارد ، افزود : فعالیت رادار هواشناسی استان اردبیل که یکی از بخش های شبکه پایش به توسعه رادارهای هواشناسی است ، آغاز شده ودر همین راستا  24 رادار دیگر نیز در شبکه اصلی کشور ایجاد خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در پاسخ به درخواست فرماندار بندرگز در خصوص تجهیز این شهرستان به ایستگاه خودکار هشدار سیل و آتش سوزی با توجه به شرایط خاص آب و هوائی این شهرستان به دلیل همجواری با دریا و جنگل گفت : سازمان هواشناسی کشور در حال مطالعه و برنامه ریزی جهت خودکار سازی ایستگاههای موجود است. و نصب و راه اندازی ایستگاههای خودکار در مناطق مورد نظر فرماندار شهرستان پس از انجام مطالعات و بررسی های لازم در بستر رودخانه و در صورت جذب اعتبارات مورد نیاز قطعا انجام خواهد شد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 941
  • کد خبر : 29135