عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری در پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا:

اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

 "دکتر کلثوم غفاری توران " گفت: اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است.

 مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شهرستان آق قلا با اشاره به اهمیت اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) در حوزه خانواده تاکید کرد و گفت :وظیفه ذاتی همه ما در دستگاهها ی اجرایی ، قضایی و مقننه اجرای این طرح است .

 دکتر کلثوم غفاری توران با اشاره به جایگاه آرامش ، مودت و رحمت در خانواده عنوان نمود : در بحث آسیبهای اجتماعی یکی از آسیبهایی که زیاد پیش روی کرده مقوله طلاق است که باعث شده در جامعه امروز قوام و دوام خانواده را موردتهدید قرار دهد بنابراین ضرورت توجه به آموزشها و آگاه سازیها امروزه ملموس است و تمامی دستگاهها بایددر این زمینه اجرای آموزشها برنامه ریزی نمایند .

 وی همچنین با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی حوزه خانواده افزود: رهبر کبیر انقلاب این سیاستها را برای داشتن یک جامعه خانواده محور ابلاغ نمودند و تذکر تاکید برآن نشان دهنده غفلت است و نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش تمامی متولیان و مسولین بر محور قرار دادن خانواده در قوانین ، مقررات ، برنامه ها و سیاستها چه در تصمیم گیری ها و چه در اجرا است .

 ایشان با تأکید برحمایت از عزت و کرامت همسری، نقش مادری و خانه‎داری زنان حتی برای زنان کارمند و شاغل ، آن را موضوعی بااهمیت خواند و افزود: مادران شاغل نباید نقش مادری خود را فدای شغل خود کنند و در کنار انجام مسولیت های اجتماعی نقش مهم همسری و تربیت فرزندی را نیز به خوبی ایفا نمایند .

 غفاری بر لزوم ساماندهی نظام مشاوره‎ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده تأکید و تصریح کرد: باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و دستگاه‎های اجرایی موظفند برای اجرای خدمات مشاوره‎ای زوجین جوان در 5سال اول اهتمام داشته باشند.

 

وی توجه به ازدواج سالم و پایدار را موضوعی مهم ذکر کرد و گفت: باید از پرداختن به رسم و رسوماتی که ناشی ازرسوخ فرهنگ بیگانه و ترویج تجمل گرایی و مغایر با آموزه های دینی و فقط بر مبنای چشم و هم چشمی است پرهیز نموده و زمینه های ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ، فرهنگ ریش سفیدی و همکاری در تسهیل ازدواج تلاش نمائیم .

 مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بر برجسته کردن کارکردهای خانواده و مساجد اشاره و اذعان نمود: والدین نقش مهمی در درونی کردن ارزشها در فرزند دارند آشنا نمودن فرزندان با فعالیتهای دینی خصو صا آشنایی با مساجد به همراه جاذبه های و فعالیتهای خوب آن می توانند دررشد بعد معنوی تاثیر بسزایی داشته باشد .

 در پایان ایشان از اجرای خوب طرح تحکیم بنیان خانواده در سطح روستاهای شهرستان ابراز خرسندی نمودو و عنوان نمود : طرح توانمند سازی بانوان روستایی که با تاکید بر حفظ بنیان خانواده و ویژه زنان اجرا گردید چراکه زنان در خانه فرصت بیشتر ی دارند و به عنوان همسر و مادر نقش مهمی در تربیت و مدیریت خانه بر عهده دارند .

 گفتنی است در پایان کارگروه از اعضای همکار در اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در شهرستان تجلیل بعمل آمد.

اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

 

اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

 

اجرای سیاستهای ابلاغی وظیفه ذاتی همه دستگاههای اجرایی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 738
  • کد خبر : 29954