عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد


کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد

 کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله روز دوشنبه با حضور فرماندار و اعضای کارگروه در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد .

فرماندار کلاله در این جلسه اظهار کرد : شهرستان کلاله بعنوان شهرستان پایلوت در استان جهت اجرای طرح پزشک خانواده انتخاب شده و یکی از عوامل مهم در اجرای صحیح این طرح اصلاح نظام ارجاع است.

نصرت برزگر سپس در خصوص نظام سلامت و شیوه اجرای سیستم ارجاع و ارائه خدمت در محل به مردم و عدم نیاز مردم در مراجعه حضوری به مراکز درمانی نکاتی را ارائه کرد .

وی سپس درخصوص سوانح و حوادث حادث شده در 6 ماهه اول سال اظهار کرد : در طول 6 ماهه اول سال در مجموع 1460 سانحه در شهرستان داشتیم که بیشتر حوادث برای مردان در خیابان ها و کوچه ها بوده که اکثرا شامل افراد نان آور خانوار روستا نشین بوده است .

وی در دامه گفت: در سال جاری در  مقوله مرگ 5 مورد داشتیم که از بین  1 مورد ترافیکی و 4 مورد خودکشی بوده است .

برزگر گفت: بیشترین حوادث در حوزه کلاله در منطقه جایگاه سی ان جی دوم شهرداری واقع در جاده خروجی کلاله به 2 راهی واقع شده که نیاز به ایمن سازی جاده و نصب گاردریل در محل و استاندارد سازی سرعت گیرها و روشنایی جاده ها می باشد.

وی علت دیگر تصادفات را چرای دام در جاده - خالی شدن زیرسازی جاده ها دانست و آموزش نصب صحیح بخاری های گازی را لازمه ایمن خانواده ها برشمرد .

فرماندار ادامه داد: در 6 ماهه اول سال 21 نفر مبتلا به تب مالت داشتیم که همگی تحت مراقبت های ویژه هستند .

وی درخصوص مهار سگ های خانگی افزود: 95 درصد حیوان گزیدگی ها در روز حادث می شود که اگر سگ ها در روز کنترل شود آمار گزیدگی که در 6 کاهه اول 400 نفر بوده شاهد کاهش 60 درصدی آن خواهیم بود .

وی در خصوص بیماری هاری گفت: آمار هاری سال گذشته 6 مورد بود که در 6 ماهه اول سال جاری تاکنون 2 مورد دامی گزارش شده است که اگر در سال 400 گزش داشته باشیم با احتساب قیمت آن مبلغ آمپول هاری به 400 میلیون برآورد می شود .

آقای برزگر در ادامه درخصوص بیماری آنفولانزا گفت: همه باید تلاش کنند تا واکسن مورد نیاز برای افراد در معرض خطر این بیماری تامین شود که در سال جاری تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای فردی به بیماری آنفولانزا گزارش نشده است.

وی 2 مقوله بهداشت و آموزش را مهمترین نیاز بشر دانست و افرود: بیایید حامی سلامت باشیم و سعی در فرهنگ سازی این مهم و آغاز آن از خود باشیم . 

کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد

 

کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد

 

کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1070
  • کد خبر : 3060