عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدارمعاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشوربافرماندار


دیدارمعاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشوربافرماندار

دیدارمعاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشوربافرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول،منصورسرگزی معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشوردر راستای ترویج نماز بااحمد تجری مفرد فرماندارشهرستان دیدار کردند.

فرمانداردراین دایدارگفت: نماز زیباترین و عالیترین تجلی عبادت و عبودیت است.

مقام عالي دولت ياد آورشد:ترویج و گسترش فرهنگ نماز و معنویت، نسل جوان ما را در مقابل آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی بیمه می کند.

تجری مفردبا اشاره به اين كه انس جوانان با قرآن و نماز، ضامن سعادت و هدایت آنان است، ابراز نمود: نماز جلوه بندگی انسان در پیشگاه الهی است.

فرماندار، پای بندی به دین و نماز را موجب موفقیت در سایر امور زندگی دانست و اظهار نمود: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا و در میدان جنگ هم نماز اول وقت و جماعت را اقامه نمود.

منصور سرگزی در این دیدار اظهار کرد: خانواده و والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند.

منصورسرگزی خانواده و در راس آن مادر را به عنوان الگوی تربیتی مهمی برای فرزندان دانست و بیان کرد: فرزندان از پدر الگوگیری و از مادر تاثیرپذیری چشمگیری دارند.

سرگزی با اشاره به هجمه‌های امروز دشمن، گروهک‌های تکفیری و داعش، گفت: دشمنان امروزه اعتقادات و باورهای فرزندان ما را نشانه گرفته‌اند.

وی بر ضرورت تقویت اعتقادات و تبیین ارزش‌های دینی توسط خانواده‌ها، مسؤولان و مربیان مدارس برای نوجوانان و جوانان تأکید کرد و توضیح داد: باید با تمام توان از این سرمایه‌ها محافظت کنیم.

وی نماز را یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری شخصیت فرزندان و تحکیم ارزش‌های دینی عنوان و مطرح کرد: اگر والدین نمازخوان بوده و نماز برای آنها مهم باشد قطعا فرزندان نیز نمازخوان خواهند شد.

این مسوول، تشویق، مطالعه، آشنا کردن فرزندان با اهمیت و اثرات نماز در زندگی، همرا بردن فرزندان در نماز جماعت، اجتناب از سرکوفت زدن فرزندان و عدم مقایسه آنها با دیگران را از عوامل مهم و موثر در نمازخوان کردن فرزندان عنوان کرد.

سرگزی تبیین کرد: اگر مضامین دینی، اهمیت و تاثیر آنها بر زندگی حال و آینده افراد به درستی برای بچه‌ها بیان شود قطعا در نمازخوان شدن آنها تاثیر بالا دارد.

وی بر ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان حوزه دین و نماز برای خانواده‌ها تأکید و اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی اگر با طرح پرسش، پاسخگویی و ارائه راهکارهای اساسی همراه باشد نتیجه‌بخش و مفید خواهد بود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .