عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی

معاون فرماندار ویژه گنبد کاووس تأکید کرد:

لزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی

لزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه در آخرین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس درسال 95 با قدردانی از تلاش اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال جاری، افزود: این کارگروه باید برای سال 96 برنامه های هدفمند از جمله موضوع احداث بیمارستان 800 تختخوابی، احداث مرکز جامع درمان سرطان، تخلیه نکردن زباله در جاده نفت، توجه به مسائل بهداشتی شهرک بهارستان و روستاهای حومه گنبدکاووس در دستور کار قرار دهد.
فرهاد شیبک به تعطیلات نوروزی پیش رو اشاره کرد و با قدردانی از تلاش فعالان طرح سلامت نوروزی،. برلزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی تاکید کرد
دکتر رضا صابری ، اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی فاسد در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از اول تا 25 اسفند امسال کشف و معدوم سازی شده است.
وی گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی، 27 تیم نظارتی شامل هفت تیم در مناطق شهری و 20 تیم در مناطق روستایی گنبدکاووس تشکیل شده که تا 15 فروردین 96 بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز اقامتی نظارت خواهند داشت.
دکتر صابری اضافه کرد: درسطح شهرستان گنبدکاووس تعداد سه هزارو 162 واحد صنفی در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز اقامتی و عمومی فعال است که در 25 روز گذشته در مجموع سه هزارو 533 بازدید از آنها انجام شده است.
وی، صدور 783 فقره کارت بهداشتی، 32 مورد نمونه برداری مواد غذایی، 86 مورد بازدید از تاسیسات آبرسانی، 2 هزارو 129 مورد کلرسنجی آب، 177 مورد نمونه برداری میکروبی از آب نامطلوب و جمع آوری 24 قلیان را از دیگر اقدامات طرح سلامت نوروزی در گنبدکاووس برشمرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی را از نیازهای این شهرستان و شرق استان گلستان دانست و گفت: راه اندازی این آزمایشگاه 20 میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد که بخش خصوصی نیز می تواند در این حوزه سرمایه گذاری نماید.
دکتر صابری با بیان اینکه فعلا تنها یک واحد آزمایشگاه مواد غذایی در مرکز استان گلستان فعال است، افزود: راه اندازی این آزمایشگاه در گنبدکاووس با توجه به وجود اداره استاندارد در این شهرستان می تواند، تضمینی برای سلامت حوزه غذایی شرق این استان باشد.
وی همچنین برلزوم تلاش بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات بهداشتی شهرک بهارستان و رفع مشکل تخلیه زباله درجاده موسوم به نفت و نیز دپوی زباله درمقابل مدرسه محله اسلام آباد گنبدکاووس تاکید کرد.

لزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی

 

لزوم نظارت جدی بر مسائل بهداشتی و تهیه و توزیع مواد غذایی

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 638
  • کد خبر : 31734