عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن


برگزاری دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن

برگزاری دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن

 دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرماندار و جانشین ستاد انتخابات شهرستان، بیژه مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان و سایر اعضای کمیته صبح روز دوشنبه در محل دفتر معاونت فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار ضمن تسلیت به مناسبت وفات شهادت گونه حضرت زینب (س) و با اشاره به موضوع انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، اعتمادسازی و تزریق اعتماد به جامعه از جمله مهمترین اهداف ما در انتخابات است.

شیرنگی گفت: محیط انتخابات و بستر جامعه در فضای انتخاباتی باید یک محیط سالم و عاری از هرگونه شک و شبهه باشد. عملکرد ما مجریان و برگزارکنندگان انتخابات باید به گونه ای باشد که مردم با اطمینان خاطر پای صندوق های رأی حاضر شوند و اطمینان داشته باشند که رأی آن ها تأثیرگذار است چرا که این یک میدان رقابت است و تعیین کننده خود مردم هستند.

وی با اشاره به نقش کمیته حقوقی اظهار داشت: نقش کمیته حقوقی ستاد انتخابات در برگزاری یک انتخابات سالم و جلب اعتماد عمومی بسیار مهم و موثر است. بایستی تلاش کنیم فضای انتخابات آرام توأم با امنیت باشد تا مردم با خیال آسوده و راحت در پای صندوق های رأی حاضر شوند. فضای جامعه رصد شود و کاندیداها از مسائل غیر اخلاقی و تخریب یکدیگر اجتناب نمایند و دقت شود بویژه در فضای مجازی آبروی کاندیداها مورد تعدی قرار نگیرد. رفتار کاندیداها و فعالیت ستاد ها بجد مورد بررسی قرار گیرد تا بر اساس قاعده انقلاب و نظام اسلامی باشد.

معاون فرماندار افزود: فضای مجازی از جمله ظرفیت هایی است که قرار است به عنوان مکمل در کنار سایر رسانه ها برای ایجاد شور انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرد و اگر دقت نشود همانند تیغ دولبه خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما باید در این کمیته نسبت به آگاهی بخشی مردم، طرفداران و خود کاندیداها و راهنمایی نسبت به مقررات انتخاباتی  تلاش کنیم تا شاهد هیچگونه تخلفی در زمان انتخابات نباشیم.  و عوامل برگزار کننده راهنمایی لازم را انجام دهیم. تعامل با سایر کمیته ها، هیئت های اجرایی و نظارت یکی از ارکان انتخابات مسئولین دستگاه های اجرایی هستند که باید تلاش کنند بستر را به گونه ای آماده کنند تا این رویداد مهم ملی و حساس به درستی و بدون چالش برگزار شود.

برگزاری دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن

 

برگزاری دومین جلسه کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان ترکمن

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .