عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت های معدن زغال سنگ آزادشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود

وزیر صنعت:

فعالیت های معدن زغال سنگ آزادشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود

فعالیت های معدن زغال سنگ آزادشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعطیلی تمامی فعالیت های معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تا بررسی کارشناسانه علت حادثه و رفع مسائل و مشکلات آن خبر داد
محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه درحاشیه عیادت از مصدومان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر در دو بیمارستان شهید مطهری و خاتم الانبیاء گنبدکاووس اظهار داشت: حادثه انفجار معدن و مصدوم و جان باختن جمعی از کارگران بسیار غم انگیز است.
وی گفت: علت این حادثه در دست بررسی کارشناسان است و باتوجه به نقل و قول های مختلف در خصوص دلائل حادثه از جمله بردن باطری و اتصال برق که مطرح می شود، موضوع باید دقیق تر بررسی شود.
نعمت زاده، اضافه کرد: پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله به اتفاق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازسوی دولت مامور آمدن به گلستان و محل حادثه برای بررسی موضوع شدیم.
وی با عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه انفجار معدن آزادشهر، تصریح کرد: برای امداد رسانی بهتر به مصدومان و محبوسان، کارشناسان خبره درحوزه معدن از استان های سمنان، مازندران، خراسان جنوبی و کرمان به محل اعزام شدند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه نشر گاز متان از برخی حفره های معادن وجود دارد، یادآور شد: برای جلوگیری از حوادث ناشی از این گازها، دولت دستگاه های گاز سنج زیادی خریداری و در اختیار معادن کشور قرار داده است.
نعمت زاده، افزود: معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که توسط بخش خصوصی اداره می شود، 6 دستگاه گاز سنج داشته که البته به گفته برخی کارگران، تعدادی از آنها دچار نقص فنی بوده است که باید بررسی شود.
وی اضافه کرد: در عیادت از مصدومان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر برخی کارگران مشکلات و مطالبات حقوقی و سختی کار را بیان کردند که پیگیری می شود.
به گفته نعمت زاده؛ معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر یک شرکت خصوصی بوده که سهامداران آن علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان می باشند.
وی اضافه کرد: هم اکنون تیم های مجهز درحال انجام عملیات امداد رسانی به محبوسان باقی مانده در معدن هستند.
رئیس اورژانس کشور، استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان،رئیس اورژانس کشور،معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از دیگر حاضرین در این مراسم بودند که از مصدومان عیادت کردند.
گفته می شود در پی این حادثه 35 تن در تونل معدن زمستان یورت آزادشهر محبوس شده اند که تاکنون پیکر 22 تن منتقل و یا در حال انتقال است

ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 438
  • کد خبر : 33418