عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد


جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

 فرماندار گالیکش در جلسه شورای اداری و تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش ضمن تقدیر از خدمات و زحمات دلسوزانه حجت الاسلام موسوی امام جمعه اسبق شهرستان گفت: گالیکش از شهرستان‌های پیشرو و انقلابی در کشور است و قبل از انقلاب نیز میزبان رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی اضافه کرد: شهرستان گالیکش از سلایق، تفکرات و گروههای سیاسی فعال و متنوع تشکیل شده که همگی از دلسوزان و علاقه مندان به انقلاب می باشند.

حسن خسروی افزود: گالیکش 12 دی 57 شهدایی را تقدیم انقلاب کرد و نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان و نیز نخستین شهید مدافع حرم ارتش در استان را این شهرستان تقدیم کرده است.

وی با اشاره به حضور مردم این شهرستان درصحنه‌های مختلف انقلاب گفت: در انتخابات سال 94 حدود 87 درصد و در انتخابات اخیر نیز قریب به 90 درصد واجدین شرایط این شهرستان در پای صندوق‌های رأی حاضرشده و دلبستگی خود را به آرمان‌های انقلاب به نمایش گذاشتند.

خسروی به وحدت و صمیمیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت: ترکیب قومیتی این شهرستان را فارس‌ها با 53 درصد، ترکمن‌ها با 14 درصد، بلوچ‌ها با 15 درصد و سیستانی‌ها با 18 درصد تشکیل می‌دهند که در کمال وحدت و همبستگی باهم زندگی می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ان شاالله دوران خوبی که پایه گذار آن حجت الاسلام موسوی بوده را بتوانیم به احسن وجه ادامه دهیم و موجبات رضایت خداوند متعال و روح ملکوتی حضرت امام و شهدای بزرگوار انقلاب را فراهم آوریم.

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این آیین گفت: مسلمانان در نماز جمعه همدلی و اتحاد خود را به رخ بیگانگان می‌کشانند.

حجت‌الاسلام سید احمد تقوی افزود: در فرهنگ اسلامی به نماز جمعه و خطیب جمعه نگاه خاص و ویژه شده و این 2 در نظام مقدس جمهوری اسلامی از شأن و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی گفت: روز جمعه روز نشان دادن اتحاد و انسجام و تعامل و یکپارچگی امت اسلامی است که باید مسلمانان در این روز با شرکت در نماز جمعه، همدلی و اتحاد خود را به رخ بیگانگان بکشانند.

تقوی تصریح کرد: از کارهای بسیار مهم پیامبر (ص) در زمان خویش، ترویج و ایجاد نماز جمعه بین مسلمانان بود و خدا را شاکریم که با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این فرهنگ نبوی احیا شد.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: بخشی از وظایف مقام معظم رهبری در هر منطقه به عهده امام‌جمعه است تا تبیین و بصیرت افزایی و دیدگاه‌های ولایت‌فقیه در بین مردم را گسترش دهد.

وی گفت: از سه، چهار سال پیش، امام‌جمعه شهرستان گالیکش تقاضا داشتند فرد دیگری جایگزین وی شود و ما می‌خواستیم از فضائل وی بهره‌مند شویم.

تقوی اظهار کرد: حجت‌الاسلام دلبری، امام‌جمعه جدید شهرستان در سبزوار متولد شدند و تحصیلات خود را در خراسان گذرانده و از سال 86 تاکنون امامت جمعه بخش بام و صفی‌آباد از توابع اسفراین عهده‌دار بودند و با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مدت 3 سال به‌عنوان امام‌جمعه شهرستان گالیکش منصوب شدند.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام‌جمعه جدید گالیکش در این مراسم از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدباقر موسوی امام‌جمعه سابق گالیکش که به نحو احسن عهده‌دار این مسئولیت بودند تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: ائمه جمعه سربازان ولایت هستند و مأمور به اقامه این نماز عبادی و سیاسی هستند و امیدوارم نماز وحدت‌آفرینی داشته باشیم و راه حجت‌الاسلام موسوی را در منطقه ادامه دهیم.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید«باقر موسوی» امام‌جمعه سابق گالیکش به علت کهولت سن (85 سال)، پس از 23 سال اقامه نماز جمعه، از این منصب کناره‌گیری کرده است و حجت‌الاسلام سید «محمد دلبری امام» که پیش‌ازاین امام‌جمعه بخش «بام و صفی‌آباد» شهرستان اسفراین بوده است به‌عنوان امام جدید شهرستان گالیکش معرفی شد

جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

 

جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

 

جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

 

جلسه شورای اداری همراه با تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان گالیکش برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 1043
  • کد خبر : 34301