عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای کاهش و پیشگیری آسیب اجتماعی کار جهادی و انقلابی نیاز است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

برای کاهش و پیشگیری آسیب اجتماعی کار جهادی و انقلابی نیاز است

برای کاهش و پیشگیری آسیب اجتماعی کار جهادی و انقلابی نیاز است

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: آسیب های اجتماعی بنیان خانواده و اجتماع را مورد هدف قرار داده و برای کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی کار و اقدام جهادی,انقلابی و فوق العاده نیاز است.
مهندس عبدالقدیر کریمی ,در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در طرح تقسیم کار ملی,مبنای فعالیت و اقدامات در حوزه کاهش و پیشگیری و شاخص عملکرد دستگاه متولی مشخص است.
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کار جهادی ,انقلابی و فوق العاده در خوزه آسیب های اجتماعی,باید اولویت اصلی و اساسی دستگاهها نیز در همین راستا باشد.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی هم تکلیف و هم شرع و قانون ما را وادار به همکاری میکند.
وی یادآور شد: یکی از دغدغه های ما در حوزه شهرستان ,تکدی گری است و این زیبنده و در شان شهرستان نیست و تلاش داریم در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.
کریمی تاکید کرد: اگر ظرفیت و قابلیت شهرستان در حوزه استان ویژه دیده می شود باید در بحث اعتبارات و حمایت های مختلف نیز این امر به صورت ویژه در نظر گرفته شود
معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری: با سهل انگاری و سیاسی بازی نمی توان قدم موثر در پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی برداشت.
معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گفت: با توجه به معضلات آسیب های اجتماعی در جامعه اگر همانطور نسبت به آسیب ها سهل انگار و سیاسی بازی کنیم و هر دستگاه موازی کاری کند, موفق نخواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, علی برزمینی, در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: اگر دستگاههای اجرایی در راستا پیشگیری و کاهش آسیب ها فقط به دنبال ارائه آمار و ارقام بوده و جزیره ای عمل کنیم, باید در چند سال آینده در برابر آسیب هایی چون طلاق, حاشیه نشینی, خودکشی تسلیم شویم.
وی افزود: نگاه ما بیشتر به آسیب دیگان است و باید این نگاه را تغییر داد و همه به صورت تجمیعی کار کرد.
معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: در این شرایط که آسیب های اجتماعی در حال گسترش است باید نگاه جدیدی داشته باشیم تا بتوانیم مقابله جدی کنیم.
وی یادآور شد: 65 درصد از بار آسیب های اجتماعی استان در 2 شهرستان گنبدکاووس و گرگان است و 2.3 آسیب ها در این 2 شهرستان قرار دارد و نیاز است مقابله جدی در این زمینه شود.
برزمینی تاکید کرد: در سال 94 در تهران بزرگ 22 مورد خودکشی منجر به فوت داشتیم که این آمار در شهرستان گنبدکاووس در سال 95 ,20 نورد گزارش شده است و این مقایسه عمق فاجعه آسیب های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس در مقایسه با شهرهای بزرگ کشور را نشان میدهد.
وی با اشاره به سالن های ورزشی به عنوان منابع اقتصادی اظهار کرد: تا زمانی که سالن های ورزشی نگاه اقتصادی دارند و از آنها به عنوان تامین منابع مالی استفاده می شود و جوانان آسیب پذیر و در معرض خطر از آن بی بهره هستند, آسیب های اجتماعی کاهش نمی یابد.
معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: شهرستان گنبدکاووس یکی از شهرستان های برجسته استان گلستان است و باید کارگروه های تخصصی بیشتری برگزار شود و فرمانداری به عنوان محور, دستگاههای اجرایی را زیر چتر داشته تا در زمینه آسیب های اجتماعی اقدامات موثری انجام شود.
 
 

برای کاهش و پیشگیری آسیب اجتماعی کار جهادی و انقلابی نیاز است

 

برای کاهش و پیشگیری آسیب اجتماعی کار جهادی و انقلابی نیاز است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 656
  • کد خبر : 36152