عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:

یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس با تشریح اهمیت کارگروه اشتغال در برنامه ریزی، سیاستگذاری و راهبری مسائل رونق تولید و ایجاد اشتغال و بهره مندی از تسهیلات مربوطه در شهرستان، از اعضای این کارگروه خواست حضور جدی در نشست های آن داشته باشند.
مهندس عبدالقدیر کریمی خاطرنشان کرد: یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال می باشد و لازم است مسائل مطروحه در این کارگروه با جدیت از سوی مدیران شهرستان پیگیری شود.
وی با اشاره به وجود برخی مسائل اداری و بروز مشکل از این ناحیه برای متقاضیان سرمایه گذاری در امور تولیدی و اشتغالزا که بعضا منجر به از دست رفتن انگیزه سرمایه گذاران می شود، خطاب به اعضای کارگروه شهرستان گفت: برای به سرانجام رسیدن طرح های اشتغالزا بویژه طرح های کلان و مهم، مدیران شهرستان باید از همه ظرفیت های قانونی استفاده کرده و از هیچ تلاشی برای اجرایی شدن آنها فروگذار نکنند.
وی به ظرفیت های شهرستان گنبدکاووس در زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هایی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی بویژه در بخش داشلی برون، سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی بویژه امور مرتبط با تولید گندم که گنبدکاووس مقام اول شهرستانی تولید این محصول در کشور را دارد و نیز سرمایه گذاری در بخش ورزشی از جمله والیبال و سوارکاری از جمله ظرفیت های این شهرستان محسوب می شود.
عبدالحکیم سلاق نیز در این نشست خاطرنشان کرد: برخی از ادارات و نهادهای متولی اشتغال شهرستان، آمار اشتغال ایجاد شده خود را در سامانه رصد ثبت نکرده اند که یکی از دلایل پایین بودن آمار اشتغال ایجاد شده در شهرستان است.
وی با تشریح سهم ادارات مختلف برای ایجاد اشتغال در این شهرستان و درصدهای محقق شده از سوی آنان گفت: ضرورت دارد تلاش بیشتری در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان صورت بگیرد.
رئیس اداره تعاون، کاره و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای ایجاد اشتغال در این شهرستان گفت: 17 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در دو بانک کشاورزی و سپه وجود دارد که برای برخورداری از تسهیلات این اعتبارات تا سقف 100میلیون ریال در شهرستان و تا 200 میلیون ریال در استان تصمیم گیری می شود.
وی طرح اشتغال فراگیر را از جمله طرح های مهم در استان ذکر کرد و گفت: پنج هزار و 400میلیارد سهم استان گلستان برای اجرای این طرح است و پیش بینی می شود در آبان ماه به استان ابلاغ شود.
وی از اداراتی که دارای متقاضی برای ایجاد طرح های اشتغالزا هستند درخواست کرد تا مراحل قانونی و بررسی طرح ها را در شهرستان به انجام رسانده وزمینه بهره مندی از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر که تاسقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن در شهرستان و تا 10 میلیارد ریال نیز با تصویب در مراجع استانی قابل پرداخت است، فراهم کنند.
علی نصیبی نیزدراین  نشست کارگروه اشتغال گنبدکاووس افزود: معادل ریالی این اعتبار حدود 60 هزار میلیارد ریال است که طیف وسیعی از فعالیت های تولیدی و اشتغالزای قابل انجام در روستاها از جمله دامداری و طیور، زراعت و باغبانی را در بر می گیرد و علاوه بر روستاها، شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت نیز از آن بهره مند می شوند.
وی افزود: علاه بر آن، بر اساس ماده 27 قانون برنامه توسعه ششم دولت موظف شده برای پنج هزار روستا برنامه توسعه اقتصادی تهیه و به رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند که در استان گلستان 119 روستا در هرسال و در مجموع حدود 600 روستا برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با تشریح حمایت های دولت از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها با همکاری پست بانک و بانک سینا گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین پست بانک و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، تسهیلات لازم برای اجرای طرح های اشتغالزا و درآمدزا به دهیاری ها پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری ها به اجرا درآمده و سود آن هشت درصد با دوره تنفس یکساله و مدت بازپرداخت پنجساله است که مسیر راحتی دارد و با تصویب در شورای روستا، بخشداری و فرمانداری شهرستان، مجوز لازم برای دریافت تسهیلات تا سه برابر بودجه تحقق یافته سال قبل دهیاری های صادر می شود و ضمانت آن نیز فقط چک دهیاری ها است.

یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

 

یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

 

یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران شهرستان، عملکرد آنان در حوزه تولید و اشتغال است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 596
  • کد خبر : 38175