عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه برگزار شد


جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه برگزار شد

جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه برگزار شد

جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه در جهت  بهبود روند ارائه خدمات به عشایر با حضور تاجی فرماندار شهرستان مراوه تپه، عوض زاده فرماندار آشخانه ، حاجی زاده مدیر کل امنیتی خراسان شمالی ، کریمی مدیر کل عشایری خراسان شمالی ، رضوی ، گلستان و اسعدی رئیس دادگستری مراوه تپه و اعضای شورای تامین شهرستان در دفتر فرماندار تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه تپه ، اسمعیل تاجی با عنایت به اینکه به فرموده حضرت امام (ره) عشایر ذخایر انقلابند بیان داشت : عشایر در مراوه تپه یک پتانسل با ارزشی محسوب می شود و نماد اقتصاد مقاومتی با توجه به تولیدات خود در زندگی هستند .
فرماندارمراوه تپه افزود : شهرستان مراوه تپه در فصل قشلاق میزبان عشایر بومی و میهمان از استان های خراسان شمالی ، رضوی ، سمنان و شهرهای داخل استان می باشد و جمعیتی نزدیک 20 هزار نفر عشایر به جمعیت شهرستان اضافه می گردد که از لحاظ اقتصادی و توسعه آن بسیار پر اهمیت می باشد بطوریکه شهرستان سال مالی خود را با کوچ عشایر قرار می دهند.
وی با یاداوری  اینکه عشایر از لحاظ گردشگری نیز یک فرصت برای شهرستان است عنوان داشت : با کوچ عشایر اشتغال جانبی و مستقیم در شهرستان رو نق گرفته و از این لحاظ در آمد قابل توجهی به شهرستان تعلق می گیرد . امنیت مرزها ، رونق اقتصادی و کسب و بازار از عواملی هستند که ما را راغب می کند تا کوچ عشایر هر ساله به عشایر هر ساله به مراوه تپه انجام بگیرد .
تاجی در ادامه بیان داشت : ما خواهان مرتفع شدن موانع یا سختی های کوچ این عزیزان هستیم و امیدواریم با توجه به نزدیکی فصل سرما این امر زودتر اتفاق بیفتد .
در ادامه جلسه حاجی زاده مدیر کل امنیتی خراسان شمالی موضوعاتی را در مورد عشایر بیان داشت .
در پایان جلسه مصوباتی تصویب و حاضرین در جلسه امضاء نمودند. 
لازم به ذکر است هر ساله عشایر کرد از استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی که دارای پروانه مجاز چرا برای دامهایشان هستند، برای گذران فصل قشلاق به مراتع مراوه تپه  می آیند.

 

جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه برگزار شد

 

جلسه شورای عشایری شهرستان مراوه تپه برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .