عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جرایم 60 درصد زندانیان گنبدی با موادمخدر مرتبط است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس:

جرایم 60 درصد زندانیان گنبدی با موادمخدر مرتبط است

جرایم 60 درصد زندانیان گنبدی با موادمخدر مرتبط است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس با تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان و مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد در جامعه، گفت: جرائم 60 درصد از زندانیان این شهرستان مربوط به مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن است.
فرهاد شیبک در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: اگرچه معضل اعتیاد یک شبه ایجاد نشده و یک شبه نیز رفع نمی شود اما دستگاه های اجرایی بایستی با نگاه برنامه ای و استفاده از مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد، برای پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعی تلاش بیشتری نمایند.
وی، هزینه در حوزه پیشگیری از مواد مخدر و آسیب های اجتماعی را نوعی سرمایه گذاری دانست و گفت: پیش نیاز مبارزه با اعتیاد، آموزش به عنوان رکن اصلی و استفاده از مشارکت های اجتماعی اعم از دولتی و مردمی است که باید جدی گرفته شود.
شیبک اضافه کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش مصرف موادمخدر بویژه نوع صنعتی آن، دو رویکرد اصلی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس است که باید ازسوی دستگاه های عضو این شورا مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با تاکید برتلاش مضاعف دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی گنبدکاووس درحوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، تصریح کرد: متاسفانه شیوع مواد مخدر در بین دانشجویان به 2،6 درصد رسیده که نگران کننده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس، نقش رسانه های گروهی را نیز در آموزش و آگاهی بخشی به جامعه بویژه نسل جوان در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: اکنون این باور اشتباه در برخی جوانان وجود دارد که مصرف کم مواد، اعتیاد نمی آورد و این باور باید اصلاح شود.
مدیر اداره زندان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه 73 درصد زندانیان این شهرستان کم سواد، بیسواد یا دارای تحصیلات ابتدایی هستند، گفت: رابطه مستقیمی بین سواد با جرم آنان وجود دارد.
عباس مختاری افزود: 33 درصد زندانیان این شهرستان به جرم سرقت، 30 درصد به جرم مواد مخدر و بقیه نیز در سایر جرائم هستند وبیشتر زندانیانی که دست به سرقت زده اند، اعتیاد نیز داشته اند.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات درمانی، پیشگیرانه و آموزشی ویژه زندانیان و خانواده های آنان، از توقف پنج ساله عملیات اجرایی ندامتگاه هزار نفری گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن ازسال 87 شروع شده تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است.
دراین جلسه برخی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های آموزشی خود درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها بویژه در بحث اعتیاد ارائه کردند

جرایم 60 درصد زندانیان گنبدی با موادمخدر مرتبط است

 

جرایم 60 درصد زندانیان گنبدی با موادمخدر مرتبط است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 573
  • کد خبر : 41439