عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است

فرماندار در نشست با مدیر کل هواشناسی گلستان:

راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است

راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است

"امانگلدی ضمیر" گفت: راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، در جلسه ای که صبح امروز یکشنبه ششم اسفند ماه، با حضور "نور بخش داداشی" مدیر کل هواشناسی گلستان به همراه معاونین ستادی این اداره کل با "امانگلدی ضمیر" فرماندار این شهرستان برگزار شد، بررسی و امکان سنجی احداث و راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا مورد بحث و تبادل نظرقرار گرفت.

"امانگلدی ضمیر" در این جلسه ضمن اشاره به ضروریت راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرستان آق قلا با توجه به وسعت و همچنین قطب کشاورزی و دامپروری این شهرستان، اظهار داشت: امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و حتی درحال توسعه،دنیای اطلاعات و داده‌های هواشناسی به‌عنوان زیربنای اجرای طرح‌های عمرانی،اجتماعی و اقتصادی که در راستای آبادانی هر منطقه‌ای صورت می‌گیرد اهمیت بسزایی داشته، به طوری که در برخی کشورهای دنیا سیستم‌های هواشناسی به عنوان یک بازوی توانمند در اختیار مسئولین محلی قرار دارد.

فرماندار شهرستان آق قلا لزوم توجه به داده‌های هواشناسی را مورد اشاره قرار داد و افزود:اطلاعات و داده‌های هواشناسی در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای در امور کشاورزی،آب،راه و شهرسازی،منابع طبیعی،محیط زیست و... حائز اهمیت بوده که با توجه به ارائه روزانه اطلاعات و آمار و ارقام مردم و مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به اطلاعات و هشدارهای هواشناسی توجه ویژه و کافی داشته باشند. هواشناسی به عنوان زیربنای اجرای طرح‌های عمرانی و اجتماعی و اقتصادی که برای توسعه پایدار و آبادانی هر منطقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"ضمیر" در خاتمه سخنان تصریح کرد:راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک می تواند در تقویت تولیدات کشاورزی به منظور تطبیق عملیات زراعی با ویژگی های شرایط جوی و در نتیجه استفاده از منابع اقلیمی به بهترین وجه نقش موثری ایفا کند.

 

راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است

 

راه اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در شهرستان آق قلا ضروری است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 964
  • کد خبر : 42776