عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سایت زباله ویژه زباله عفونی مهرماه در گنبدکاووس افتتاح می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبد کاووس:

سایت زباله ویژه زباله عفونی مهرماه در گنبدکاووس افتتاح می شود

سایت زباله ویژه زباله عفونی مهرماه در گنبدکاووس افتتاح می شود

معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: سایت زباله بیمارستانی ویژه زباله های عفونی توسط بخش خصوصی در مهرماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
احمد دستمرد در جلسه ساماندهی پسماند و زباله ها اظهار داشت: این سایت با تمام امکانات و تجهیزات زباله های عفونی را از مطب پزشکان و آزمایشگاه هایی که زباله عفونی دارند جمع آوری کرده, حمل, امحا و سپس از بین خواهد برد.
وی افزود: سازمان پسماند تنها مجوز حمل اینگونه زباله ها را دارد و برای از بین بردن و امحا این زباله ها, باید تحویل بخش خصوصی شرکت نوآوران گلستان شود و انتظار می رود نظام پزشکی و مرکز بهداشت پزشکان را در مورد تحویل این گونه زباله به شرکت خصوصی توجیه نمایند.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر حدود 300 مطب پزشک و آزمایشگاه و رادیولوژی در شهرستان گنبدکاووس فعالیت دارند که از این تعداد 80 مطب زباله های عفونی خود را به پسماند و 40 مطب و آزمایشگاه زباله ها خود را به این شرکت تحویل می دهند.
وی در باره ساماندهی جاده نفت یادآور شد: جاده نفت, در افق چند سال آینده, پیشانی شهرستان به ویژه با تصویب منطقه آزاد اینچه برون خواهد بود و باید از شرایط فعلی خارج شود.
دستمرد تاکید کرد: با توجه به سرمایه گذاری اخیر توسط بخش خصوصی و آسفالت این مسیر برای تردد به مرز اینچه برون, باید زباله ها و نخاله های ساختمانی این مسیر پاکسازی شود.
وی گفت: متاسفانه در جاده ها و مسیرهای ورودی شهر از ضلع های مختلف و جاده نفت, زباله های زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه پاکسازی شده, اما همچنان بعضا زباله های خود را در این مسیر تخلیه می کنند.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نیاز است فرهنگ سازی دفع زباله صحیح صورت گیرد ضمن اینکه در مکان های مختلف شهر برای عدم تخلیه زباله در مسیرهای ورودی و جاده نفت با نصب بنر اطلاع رسانی شود.
غلامرضا کریمی, رئیس محیط زیست شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 15 درصد زباله های مطب پزشکان و آزمایشگاه ها عفونی است که اگر با زباله معمولی آمیخته شود, 70 درصد زباله عفونی تولید خواهد شد که در بروز بیماری هپاتیت موثر است.
وی افزود: شرکت پسماند تنها مجوز حمل زباله های عفونی را دارد و تنها شرکت خصوصی که مجوز حمل و دفع زباله های عفونی را با احداث سایت زباله ویژه بیمارستانی اخذ کرده در سطح استان, شرکت نوآوران گلستان در گنبدکاووس دارا است.
رئیس محیط زیست گنبدکاووس تصریح کرد: متاسفانه با توجه به استقرار میدان دام و سایت زباله سابق گنبدکاووس در مسیر جاده نفت, در این مسیر, لاشه های حیوانات, پسماندهای دامی نخاله های ساختمانی و زباله های روستاهای اطراف تخلیه می شود که وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است.
وی گفت: خودروهایی که تخلیه زباله را انجام می دهند,چند بار تذکر داده می شود و در صورت , 70 روز خودرو مذکور توقیف و  10 میلیون تومان جریمه نقدی خواهند شد

سایت زباله ویژه زباله عفونی مهرماه در گنبدکاووس افتتاح می شود

 

سایت زباله ویژه زباله عفونی مهرماه در گنبدکاووس افتتاح می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 656
  • کد خبر : 50530