عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات گلستان با 62 درصد افزایش به 137 میلیون دلار رسید


صادرات گلستان با 62 درصد افزایش به 137 میلیون دلار رسید

صادرات گلستان با 62 درصد افزایش به 137 میلیون دلار رسید

مدیر کل گمرکات استان اعلام کرد: در نیمه نخست امسال 185 هزار تن انواع کالا به ارزش 137 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است.
سیدابراهیم حسینی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس گفت: این میزان صادرات که از لحاظ وزنی 57 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است، شامل انواع میلگرد و آهن، مواد لبنی، رب گوجه فرنگی و پلی استایرن بوده است.
وی، عمده مقصد کالاهای صادراتی گلستان را سه کشور ترکمنستان، افغانستان و عراق ذکر کرد و افزود: در نیمه نخست امسال 37 هزار تن انواع کالا به ارزش 15 میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده که 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
حسینی اضافه کرد: دراین مدت حجم صادرات چمدانی از گمرکات گلستان نیز دو میلیون دلار بوده که تفاوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته است.
مدیرکل گمرکات گلستان با اشاره به ممنوعیت صادرات برخی کالاهای اساسی از جمله روغن نباتی، شیرخشک، قند و شکر گفت: ممنوعیت صادرات برخی اقلام مانند رب گوجه فرنگی نیز که اخیرا از سوی برخی ادارات و نهادها اعلام شده تا زمان تصویب آن در هیات دولت و ابلاغ آن به گمرکات قابل اجرا نیست.
وی گفت: برخی ادارات و نهادها پس از ارائه درخواست برای ممنوعیت کالایی فورا آن را رسانه ای می کنند درحالی که ممنوعیت یا موافقیت با صادرات یا واردات تمام کالاها باید به تصویب هیات دولت برسد و پس از ابلاغ به گمرک قابلیت اجرا پیدا می کند.
حسینی در خصوص قاچاق کالا و ارز از گمرکات گلستان افزود: خوشبختانه با مراقبت های مرزی توسط مرزبانی و نظارت های گمرکی، قاچاق کالا و ارز از گمرکات این استان به ندرت اتفاق می افتد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 348
  • کد خبر : 51108