عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه ما وظیفه داریم نسبت به سالمندان مسئولیت داشته باشیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس:

همه ما وظیفه داریم نسبت به سالمندان مسئولیت داشته باشیم

همه ما وظیفه داریم نسبت به سالمندان مسئولیت داشته باشیم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس در جلسه شورای سالمندان شهرستان گفت: همه ما از لحاظ انسانی و اخلاقی وظیفه داریم نسبت به سالمندان مسئولیت داشته باشیم، خصوصا دستگاه های اجرایی باید سعی کنند با اجرای برنامه هایی امید را در این قشر افزایش دهند .

فرهاد شیبک افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با ارائه آماری یادآور شد: 28.9 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و رشد جمعیت سالمندان نیز در حال افزایش می باشد که این نکته اهمیت لزوم برنامه ریزی در این خصوص توسط نهادهای مربوطه را بیشتر می نماید.
فشایی رئیس اداره بهزیستی نیز در این جلسه با اشاره به در پیش بودن نهم مهر ماه روز سالمند گفت:  همایش بزرگی با حضور سالمندان در گنبد با برنامه هایی نظیر تقدیر از سالمندان ادارات ، نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی سالمندان، جشنواره غذای سالمندان و .... برگزار خواهد شد.
ویزیت رایگان سالمندان ، اندازه گیری فشار خون و تست قند، آموزش سالمندان در خصوص تغذیه سالم و حوادث، استفاده از المان های سنتی و بومی محلی در پارک ها و اماکنی که سالمندان حضور دارند، اعزام بازنشستگان به اردو ها و سفرهای زیارتی ، در اختیار گذاشتن فضای ورزشی جهت پیاده روی و ورزش صبحگاهی سالمندان، بازدید از خانه سالمندان و .... از اهم پیشنهاداتی بود که توسط کارشناسان ارائه گردید.
در پایان جلسه نیز حاج آقا بیات امام جمعه شهرستان خواستار اهمیت دادن به مسائل روحی و معنوی سالمندان شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 486
  • کد خبر : 51152