عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیته ساماندهی و اتلاف سگهای ولگرد درعلی آباد کتول برگزار شد


جلسه کمیته ساماندهی و اتلاف سگهای ولگرد درعلی آباد کتول برگزار شد

جلسه کمیته ساماندهی و اتلاف سگهای ولگرد درعلی آباد کتول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،جلسه کمیته ساماندهی و اتلاف سگهای ولگرد شهرستان به ریاست سید صادق شیرنگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و حضور اعضاء در محل فرمانداری برگزارگردید.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی فرمانداری بر شناسایی، ساماندهی، نظارت و كنترل جمعیت سگ های ولگرد سطح شهرستان و هم چنین اجرایی شدن مصوبات این كمیته تاكید كرد.

وی وجود سگ های ولگرد را یك تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه بر شمرد و بر ارائه راهكاراصولی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس و ناقل های بیماری مشترك بین انسان و حیوان تاكید كرد.

مقسم رئیس بهداشت و درمان شهرستان نیز در سخنانیبا اشاره به روند رو به رشد گزیدگی توسط سگ های ولگرد و سایر حیوانات وحشی بر پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر مشترك بین انسان و حیوان گفت: یكی از وظایف مهم بهداشت و درمان در جلوگیری از گسترش و شیوع این قبیل بیماری ها كنترل و نظارت است كه بایستی در این زمینه آموزش های لازم به مردم ارائه گردد.

مقررشد دستگاههای متولی نسبت فراهم سازی زمینه های واکسیناسیون، شناسنامه دار کردن و ساماندهی سگهای ولگرد سطح شهر و روستا اقدام و شهرداری و دهیاران نیز به هماهنگی و همکاری محیط زیست،شبکه بهداشت ودرمان و دامپزشکی نسبت به اجرایی نمودن دستور العمل مدیریت سگهای ولگرد اقدام نمایند.

جلسه کمیته ساماندهی و اتلاف سگهای ولگرد درعلی آباد کتول برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .