عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استارت لایروبی آبندان‌های استان گلستان از شهرستان آزادشهر زده شد

معاون فرماندار شهرستان آزادشهر:

استارت لایروبی آبندان‌های استان گلستان از شهرستان آزادشهر زده شد

جلسه‌ای با موضوع احداث، مرمت، احیا و لایروبی آب‌بندان‌های حوزه دو شهرستان آزادشهر و رامیان با حضور علیرضا ابراهیمی نماینده مجلس، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و هیئت همراه، حمیدرضا ملک‌حسینی؛ معاون فرماندار و پژوهش؛ بخشدار مرکزی آزادشهر، مدیران جهادکشاورزی آزادشهر و رامیان، رسولی از آب منطقه‌ای استان و اعضای شورا و هیئت امنای آب‌بندان‌های شهرستان‌های مذکور در محل فاطمیه روستای سیدآباد آزادشهر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛ در این مراسم حمیدرضا ملک حسینی معاون فرماندار ضمن تشکر از اقدامات چهادکشاورزی استان و شهرستان بیان داشت: استارت لایروبی آبندان‌های استان گلستان از شهرستان آزادشهر زده شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات کم آبی در روستاها و نیاز آبی کشاورزان به منابع آبی احداث آب بندان بخشی از مشکلات انها را حل خواهد کرد.

علیرضا ابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکل کم آبی و خشکسالی در استان و شهرستان، یکی از مهمترین راه‌حل‌ها را احیاء آب‌بندان‌ها دانستند. وی افزود: حل مشکل چاه‌های غیرمجاز بدون تأمین نیاز آب کشاورزان و طبیعتا" احیای رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها با چالش مواجه هست.

ایشان اضافه کردند: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از بابت تأمین لوله برای طرح‌های انتقال آب وجود ندارد. ایشان از هیئت امنای آب‌بندان‌های شهرستان‌ها خواسته‌اند تا جهت حل مشکلات آب‌بندها، جلسات مفید و مستمری داشته باشند.

مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، اولویت اول در بحث آب‌بندان‌ها را مرمت و احیاء آب‌بندهای موجود دانستند. به گفته ایشان، هدف از احیا و مرمت آب‌بندان‌ها، افزایش حجم آب قابل ذخیره، مهار و کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبزی‌پروری و توسعه گردشگری است.

ایشان ادامه دادند: برای پروژه‌های لایروبی آب‌بندان‌ها نیاز به تأمین ۱۵ درصد سهم خودیاری توسط بهره‌برداران است و ۸۵ درصد به صورت بلاعوض تأمین اعتبار خواهد شد.

مهاجر از هیئت امنا و بهره‌برداران روستا خواسته‌اند تا از فرصت پیش آمده و اعتبار تخصیصی، حتما" استفاده کنند. با تأمین سهم خودیاری، برگزاری مناقصه و عملیات اجرایی در اسرع وقت صورت خواهد گرفت، بدین ترتیب شهرستان آزادشهر اولین شهرستان در استان خواهد بود که این پروژه در آن اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از پیگیری و مساعدت برای تخصیص تسهیلات کم‌بهره به سهم خودیاری بهره‌برداران خبر داد. 


 

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 601
  • کد خبر : 52421