عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

فرماندار ترکمن در جلسه شورای کشاورزی شهرستان؛

اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

 فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه شورای کشاورزی شهرستان با  محوریت برنامه ریزی برای فصل کشت گفت: اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار در این جلسه که پیش از ظهر امروز شنبه 19 آبان در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به موضوع آب و خاک  به عنوان بخش زیرساختی در شهرستان اظهار داشت: به دلیل فرسایشی که در خاک شهرستان در حال وقوع است بایستی توسط جهاد کشاورزی  و بطور کارشناسی پیگیری شود و در این خصوص آموزش های لازم به کشاورزان ارائه شود.
وی با بیان اینکه انسان ها از طریق انجام آزمایش های مختلف به نیازها و کمبود های خود پی می برند و به رفع آنها می پردازند افزود: از طریق آزمایش های خاک شناسی بایستی نیازهای زمین های کشاورزی شناسایی و با استفاده از کودهای مختلف برطرف شود چرا که اگر خاک را نتوانیم حفظ کنیم تناژ و کیفیت محصولات کشاورزی پایین می آید و اقتصاد خانواده کشاورزان ضعیف می شود.
فرماندار تاکید کرد: حوزه جهاد کشاورزی در شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که منطقه منطقه کشاورزی و بخش اعظمی از اقتصاد شهرستان را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین در حوزه مدیریت سوخت، بر هماهنگی بین شرکت پخش فرآورده های نفتی و جهاد کشاورزی تاکید کرد تا رضایتمندی کشاورزان حاصل شود.
فرماندار با تاکید بر اهمیت آموزش اظهار داشت: مسائلی همچون  رعایت حداقل استانداردها در ماشین آلات کشاورزی از جمله نصب شبرنگ، نحوه و زمان استفاده از کود و سم و همچنین قانون قاچاق کالا و ارز در خصوص سوخت قاچاق بایستی به کشاورزان آموزش داده شود تا با کمترین مشکلی، در زمان برداشت تناژ مطلوبی حاصل شود.

اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

 

اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

 

اساس کشاورزی ما در ارتباط با خاک است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .