عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گنبدکاووس 155 هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:

گنبدکاووس 155 هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد

گنبدکاووس 155 هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه این شهرستان در بسیاری از تولیدات و محصولات کشاورزی چند رتبه نخست استانی و کشوری را دارا است،گفت: گنبدکاووس دارای 155 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که تولیدات و محصولات متنوعی در از این اراضی کشت می شود.
مهندس  عبدالقدیر کریمی در دیدار با مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور اظهار داشت: تولید گندم شهرستان یکی از تولیدات با کیفیت است که تناژ تولید آن در هکتار نیز به لحاظ کمیت نیز بالا است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به ویژه در یکسال گذشته اتفاقات و اقدامات خوبی در شهرستان گنبدکاووس انجام شده که زمینه اشتغالزایی و تولید بیشتر را فراهم کرده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان در یکسال گذشته بیان داشت: حدود 60 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی استان در این شهرستان اتفاق افتاده و ما توانستیم یکهزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری یکهزارو 800 میلیارد تومانی گلستان توسط بخش خصوصی را به خود اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: در سال های اخیر با تخصیص اعتبار تملک دارایی شهرستان و هدایت بخش خصوصی به منطقه مرزی داشلی برون برای سرمایه گذاری متناسب با شرایط اقلیمی این منطقه،شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه اشتغال و کاهش مهاجرت مردم این منطقه هستیم.
کریمی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در این بخش ضمن ایجاد اشتغال بانوان چندین روستای حوزه دوزالوم در زمینه خشک کردن میوه توسط انرژی خورشیدی،در حال تولید آب و برق به شیوه تلفیقی و توسط انرژی خورشیدی در 15 روستا این حوزه است.
وی از مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور برای حضور در یکی از جلسات شورای اداری شهرستان دعوت کرد و گفت: بسیاری از مدیران دستگاه اجرایی با ظرفیت و تکالیف مجموعه شما آشنا نیستند و حضور و سخنرانی شما در جلسه شورای اداری می تواند ضمن آشنایی مدیران با این حوزه،حساسیت های این حوزه را برای انجام ضروریات موردنظر آگاهی دهند.
ارسلان رحیمی،مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور اظهار داشت: در کشور 12 منطقه برای حوزه خطوط لوله شرکت نفت وجود دارد و 14 هزار کیلومتر را تحت پوشش دارد.
وی افزود: وظیفه اصلی ما حمل مواد نفتی و خام و انتقال به پالایشگاه برای تولید فرآورده های نفتی و توزیع در سطح کشور است.
مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور بیان داشت: در استان گلستان مجموعا 130 کیلومتر خط فرآورده های نفتی فعالیت دارد. این خط از شاهرود به سمت گلستان آمده و در علی آباد به دو شاخه تقسیم می شود که یک شاخه به سمت گرگان و شاخه دیگر به سمت گنبدکاووس است.
وی ادامه داد: به لحاظ حساسیت فعالیت ما و حفاظت از لوله ها برای جلوگیری از نشتی و انفجار در بعضی از مکان ها به دلیل قرار گرفتن خطوط لوله در بافت شهری، مجبور به انتقال و تغییر این خطوط به بیرون از شهر هستیم.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 541
  • کد خبر : 53416