عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم مولودی خوانی در روستای سلاق یلقی بخش مرکزی برگزار شد

با حضور مشاور استاندار در امور اهل سنت استان و فرماندار شهرستان آق قلا:

مراسم مولودی خوانی در روستای سلاق یلقی بخش مرکزی برگزار شد

مراسم مولودی خوانی در روستای سلاق یلقی بخش مرکزی برگزار شد

همزمان با ماه مبارک ربیع الاول و ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت،محمد مصطفی(ص) و گرامیداشت هفته وحدت،مراسم مولودی خوانی با حضور"حاج عبدالحی آخوند میرزاعلی"مشاور استاندار در امور اهل سنت استان و امام جمعه شهر آق قلا،"امانگلدی ضمیر"فرماندار و علماء و روحانیون اهل تسنن منطقه در روستای سلاق یلقی بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و گرامیداشت هفته وحدت،با اشاره به اینکه همه اقشار جامعه باید در مسائل تفرقه افکنی دشمنان آگاه باشند،افزود:دشمنان اسلام می خواهند با ترفندهای مختلف وحدت موجود در جامعه اسلامی را از بین برده و با این وسیله مانع رشد و ترقی اسلام و کسب منافع خود شوند.

به گفته وی،شهرستان مرزی آق قلا مصداق بارز همدلی و وحدت و نمونه ای از آرمان رسول الله(ص) است و مردم شهرستان در سایه چتر پربرکت،پیامبر نور و مهربانی،عشق و محبت به هم نوع را از واجبات دانسته و در این ایام فرخنده حمایت و کمک به نیازمندان را سرلوحه ی کار خویش قرا می دهند.

گفتنی است مولود خوانی آئین قدیمی ترکمن هاست که همزمان با ماه مبارک ربیع الاول برگزار می کنند.مولودی خوانی از قدمت دیرپایی برخوردار است و بر اساس اعتقادات اهل سنت،مولودی خوانی در مدح پیامبر اسلام،دارای اجر معنوی فراوان بوده و انسان را از بلایا و حوادث تلخ محافظت می کند.

آئین مولودی خوانی با تلاوت سوره هایی از قرآن آغاز می شود و بدنبال آن گروهی از طلاب دور هم جمع شده و شروع به هم خوانی مولودی کرده و ترجیع بندها را نیز همه حضار تکرار می کنند.

مراسم مولودی خوانی در روستای سلاق یلقی بخش مرکزی برگزار شد

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 915
  • کد خبر : 54094