عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برخورد قانونی با متخلفان بازار مطالبه مهم مردم است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:

برخورد قانونی با متخلفان بازار مطالبه مهم مردم است

برخورد قانونی با متخلفان بازار مطالبه مهم مردم است

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت افزایش نظارت بر قیمت کالا و خدمات در بازار، برخورد جدی و قانونی با متخلفان این حوزه را از مطالبات مهم مردم از مسوولان شهرستان بیان کرد.

عبدالقدیر کریمی در نشست تنظیم بازار شهرستان گفت: باوجود نظارت ها و برخوردهای قانونی، هنوز در برخی اقلام مصرفی مردم شاهد افزایش قیمت هستیم که باید با توزیع بیشتر اقلام مورد نیاز به ثبات نرخ ها کمک کنیم.
وی همچنین از متولیان نظارت بر بازار و تعزیرات حکومتی خواست که هرچند وقت یکبار گزارش اقدامات انجام شده را از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی نمایند.
کریمی از تخلف کم فروشی دو واحد صنفی در توزیع سبد کالا در گنبدکاووس و نیز خروج یک محموله پنج هزار راسی دام سبک از این شهرستان به مقصد استان های جنوبی انتقاد کرد و خواستار برخورد قانونی با متخلفان و پیگیری این محموله شد.
وی همچنین با انتقاد از حضور نداشتن رییس اتاق اصناف گنبدکاووس در نشست های تنظیم بازار، تصریح کرد: وی از اعضای اصلی بوده و باید با حضور به سوالات احتمالی پاسخ دهد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز گزارشی از قیمت کالاها و خدمات در ماه گذشته ارائه کرد و گفت: برخی از اقلام مانند قند و شکر، روغن، کره، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، دستمال کاغذی، انواع حبوبات، سیمان، لاستیک خودرو و میلگرد افزایش قیمت نداشته است.
خلیل رجبلی افزود: اما برخی کالاها مانند برنج داخلی و خارجی، گندم دامی، جوجه یک روزه، گوشت مرغ، گوسفند و گوساله، موز، سیب درختی، پنیر، ذرت و جو وارداتی، پودر شوینده، تیرآهن، کنجاله سویا و تخم مرغ از سه تا 107 درصد افزایش قیمت داشتند.
وی اضافه کرد: برای تنظیم و کنترل قیمت کالاها در بازار طی ماه گذشته 450 کارتن 12 عددی رب گوجه فرنگی، حدود 25 تن گوشت منجمد برزیلی، 850 کیلوگرم گوشت گوسفندی گرم استرالیایی و هشت هزار و400 کیلوگرم تخم مرغ توزیع شده است.
رجبلی با اشاره به افزایش قیمت هر کیلوگرم مرغ به 108هزار ریال، خواستار توزیع مرغ منجمد ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی شد و گفت: یکی از دلائل افزایش قیمت مرغ افزایش 57 درصدی نرخ جوجه یک روزه است.
وی از افزایش قیمت دام زنده (گوسفند) در گنبدکاووس تا هر کیلوگرم 320 هزار ریال نیز خبر داد و تصریح کرد: باوجود کاهش 30 هزار ریالی گوسفند زنده در هر کیلوگرم ،اما انتقال دام از این شهرستان به مقصد استان های جنوبی برای صادرات علت این افزایش قیمت بوده است.

 

 

برخورد قانونی با متخلفان بازار مطالبه مهم مردم است

 

برخورد قانونی با متخلفان بازار مطالبه مهم مردم است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 390
  • کد خبر : 54318