عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد

به ریاست فرماندار؛

جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با حضورفرماندار، معاون مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان و جمعی از مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، بعدازظهر چهارشنبه ( 14 آذر ماه ) جلسه شورای اداری این شهرستان با حضورفرماندار،  معاون مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان، معاونین فرماندار، بخشداران، ائمه جمعه شیعه و سنی، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گالیکش در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گالیکش در این جلسه گفت‌: دیدگاه و رویکرد ما در مجموعه شهرستان گالیکش، بر پایه همدلی، مودت، دوستی و وحدت بوده و خواهد بود. لذا هدف همه ما مسئولین فارغ از هر حزب و جناحی باید خدمت صادقانه و بی وقفه به مردم باشد.

حسین مایلی با اشاره به انتخاب گزینه های جدید بعنوان معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و بخشداران مرکزی و لوه در این شهرستان گفت: در معارفه این سه نیروی جدید، اقبال مردمی، مصلحت شهرستان، مطالبات استاندار و نظرات نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی را مدنظر قرار دادیم و در یک اجماع خوب این گزینه ها انتخاب شدند.

مایلی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری منظم و هفتگی ملاقات مردمی فرماندار گفت: در خصوص مطالبات و درخواست های مردمی شهرستان در حد توان برای حل و فصل و تحقق آنها تلاش خواهیم کرد و در صورت نیاز از ظرفیت مدیران و مسئولین استانی هم بهره خواهیم برد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش، خدمات دولت الکترونیک و بکارگیری سیستم مکاتبات و اتوماسیون اداری را مهم برشمرد و افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مکاتبات اداری خود با فرمانداری و سایر ارگان‌ها، سرعت عمل و دقت نظر را سرلوحه کار خویش قرار دهند و حتی الامکان از مکاتبات دستی پرهیز کنند.

وی افزود: حضور مدیران و روسای ادارات در روستاها و دیدار رو در رو با اهالی خونگرم روستانشین، اعتماد و رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.  نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مدیران پرتلاش خدوم و پاک دست است.

فرماندار گالیکش نقش بخشداران را در توسعه و پیشرفت روستاهای شهرستان مهم دانست و تصریح کرد: بخشداران در حوزه آمایش سرزمینی روستاها دقت نظر کافی داشته باشند و در مباحث ساخت و سازهای روستایی، طرح هادی روستا را به عنوان یک سند راهبردی مدنظر قرار داده و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز به صورت جدی و قانونی برخورد کنند. همچنین حفاظت از اراضی ملی، مراتع و جنگلها، حمایت از مسائل زیست محیطی و ترویج فرهنگ پسماند و تفکیک زباله در روستاها به صورت جدی پیگیری شود.

مایلی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر توسط فرماندهی انتظامی شهرستان در سال جاری، خاطرنشان کرد: کشت هرگونه مواد مخدر مثل خشخاش و نظیر آن در سطح روستاهای شهرستان، به هیچ وجه زیبنده نیست و لازم است بخشداران، شوراها و دهیاران با نظارت بیشتر در این خصوص، اقدام عملی و مجدانه‌ای در پیش گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت رویکرد اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به اتخاذ تدابیر ویژه و اقدام عملیاتی و ارائه گزارش عملکرد خود در این حوزه به فرمانداری هستند، که متاسفانه تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه به فرمانداری ارسال نشده است.

فرماندارگالیکش، گردشگری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: قطعاً وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های بسیار، در حریم جاده‌ها، پارک ها و جنگل‌ها از منظر چشم انداز و سیمای شهری، وضعیت نامطلوبی را در نظر هر رهگذری پدید می‌آورد. از این روی شهرداران و دهیاران باید اقدامات جدی و بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

حسین مایلی با بیان اینکه اخیراً بودجه و اعتبارات در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کاهش ۵۰ درصدی داشته است، متذکر شد: بخشداران، مدیران، شوراها، شهرداران و دهیاران از هرگونه هزینه‌کرد اضافی و خارج از عرف، جداً پرهیز کنند و نسبت به بیت‌المال و حق‌الناس حساس و با تدبیر باشند.

مایلی در پایان به مشکلات متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مراجعات بسیاری در این خصوص به فرمانداری داشته‌ایم، که حاکی از عدم تعامل و همکاری برخی بانک‌ها در قبول وثیقه و ضمانت نامه بانکی از مردم است، که این مشکل باید به زودی مرتفع گردد.

گفتنی است در حاشیه این جلسه، سیدغلامرضا قاضوی بعنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و اسمعیل طوسی و علی اکبر اعتمادی فر به عنوان بخشداران بخش مرکزی و لوه شهرستان گالیکش احکام انتصاب خود را از معاون مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان دریافت کردند. 

 

 

جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد


جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد


جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد


جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 571
  • کد خبر : 54366