عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی برای آیندگان است

معاون استاندار:

حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی برای آیندگان است

حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی برای آیندگان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در جلسه مشترک با رئیس منابع طبیعی و کارکنان آن اظهار داشت: قانون ،اختیار حفاظت از منابع ملی را به این اداره داده که از این نظر اداره منابع طبیعی یکی از ادارات فوق العاده حساس است که کارکنان آن باید به طور قانونی از حداکثر ظرفیت نیروی انسانی در جهت حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنند.
مهندس حمیدی افزود: اداره منابع طبیعی باید با بنیاد مسکن ،بخشداریها و جهاد کشاورزی برای حفاظت از منابع طبیعی تعامل داشته باشند و این ادارات می توانند با یک برنامه منظم و مدون برای حفظ منابع طبیعی ید واحد شوند.
وی حفظ منابع طبیعی را برای آیندگان از مهمترین وظایف منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: در پاسخ به استعلامات ،کارکنان مسئول هستند و باید دقت کافی داشته باشند.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان و مهندسین کشاورزی و تشکیل NGO ها برای اجرای برنامه های حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد.
معاون استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های ویژه استاندار برای روز درختکاری در اسفند ماه افزود: امسال روز درختکاری در استان به صورت یک جهاد همگانی در کاشت نهال برگزار خواهد شد و همه ادارات در این امر مشارکت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد : باید فرهنگ درختکاری و حفاظت از درخت را در نقاط شمالی شهرستان به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.
سیجانی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبد کاووس نیز در این جلسه گفت: حدود 556 هزار هکتار حوزه استحفاظی شهرستان می باشد که از این میزان 333 هزار هکتاراز مراتع در حوزه شهرستان است .
وی همچنین گفت: 68 سامان مرتع وجود دارد که 1617 خانوار از این مراتع در فصل زمستان با 190 هزار واحد دامی بهره برداری می کنند.

حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی برای آیندگان است

 

حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی برای آیندگان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 997
  • کد خبر : 5485