عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور در گرگان

همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان؛

کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور در گرگان

کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور در گرگان

فرماندار شهرستان گرگان گفت: بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان همزمان با سفر رئیس جمهور در گرگان کلنگ زنی خواهد شد.
ابوالقاسم صفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه 65 میلیارد تومانی فرمانداری در سال جاری، اظهار کرد: با منابع دولتی توسعه محقق نمی شود. برای جهش در گرگان حداقل 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.
وی با بیان اینکه برای حضور بخش خصوصی باید زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرد، افزود: گرگان از نظر گردشگری، دامداری، صیفی‌جات، گیاهان زینتی و غیره ظرفیت بالایی دارد که باید به سمت توسعه آنها حرکت کنیم. 
صفوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق این امر، گفت: فرمانداری مغز متفکر در تحقق توسعه شهرستان است و تمامی پازل ها باید توسط این دستگاه سیاست گذار هدایت شوند. در فرمانداری سعی کردیم که همین بودجه کمی که در اختیار داریم را جهت دار کنیم.
وی ادامه داد: سال های متمادی هیچ هزینه ای در تپه هزار پیچ به عنوان گنبد سبز شهر نشده بود اما امسال برای آبرسانی به این منطقه 1.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم. سرمایه گذاری در این منطقه نیازمند داشتن آب شرب بود که این کار صورت گرفت. 
فرماندار گرگان با اشاره به ظرفیت های گردشگری تپه قلعه خندان، تصریح کرد:‌ گفته می شود در پایین این تپه راهی وجود داشته که به قلعه کهنه و یا دیوار دفاعی گرگان راه دارد. امسال 100 میلیون تومان برای مطالعات و کاووش در آنجا در نظر گرفتیم. تمامی مجوزات لازم اخذ و عملیات اجرایی آن توسط میراث فرهنگی آغاز شده است. اگر این راه پیدا شود، می توان این محل را به یک قطب گردشگری تبدیل کرد.
وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین پروژه گردشگری شمال کشور در گرگان، گفت: امروز پروانه لازم از سوی شهرداری صادر شد و این پروژه با اعتبار 500 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.
صفوی بیان کرد: این مرکز دارای بخش های مختلفی از جمله پارک آبی، آکواریوم دریایی، موتلینگ، رستوران، آب نماهای روی رودخانه، هایپرهای بزرگ و ... است.
فرماندار گرگان با بیان اینکه این پروژه در سفر رئیس جمهور به گلستان کلنگ زنی خواهد شد، تاکید کرد: ما در شهر گرگان پروژه ها را به صورت متوازن دنبال می کنیم. سرمایه گذاری های زیادی در مناطق شمال گرگان انجام شده و یا در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه پگاه نخستین کارخانه بستنی خود در کشور را در گرگان راه اندازی خواهد کرد. 
صفوی بیان کرد: 5 هزار راس گاو الاشتاین را به گرگان آوردیم و با توجه به اینکه نگهداری این نوع گاو حتما باید در منطقه سردسیری باشد، چهارباغ گرگان را پیشنهاد دادیم اما بدلیل شرایط سخت رفت و آمد در فصل سرد سال، این پروژه به آزادشهر واگذار شد و 30 هکتار زمین در این شهرستان در نظر گرفته شد. این پروژه نیز در سفر رئیس جمهور به استان کلنگ زنی می شود.
فرماندار گرگان با اشاره به مذاکرات با مالک بزگترین مجموعه پروتئینی در گرگان، اظهار کرد: این فرد دامداری با ظرفیت 50 تا 100 هزار راسی گوسفند در سال را در جاده گرگان به آق قلا در زمینی به مساحت 32 هکتار احداث خواهد کرد.
وی افزود: همچنین از این سرمایه گذار خواستیم که چرخه تولید را ایجاد کند و در زمینه استفاده از پوست، روده و غیره نیز وارد شود که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 483
  • کد خبر : 55771