عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درسطح 33روستای گمیشان به طول268کیلومترشبکه داخلی آب اجراوتعویض شد

فرماندار گمیشان با اشاره به اقدامات 40 ساله آبفار در سطح شهرستان گفت:

درسطح 33روستای گمیشان به طول268کیلومترشبکه داخلی آب اجراوتعویض شد

درسطح 33روستای گمیشان به طول268کیلومترشبکه داخلی آب اجراوتعویض شد

فرماندار گمیشان گفت: در سطح 33 روستای سطح شهرستان گمیشان طی 40 سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 268 کیلومتر شبکه داخلی آب اجرا و تعویض شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ امیرشیر توماج آب را یکی از نیازهای اولیه و مهم بشر برای زندگی برشمرد و خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در طول این 40 سال همه روستاهای سطح شهرستان از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

وی افزود: احداث یک مجتمع بزرگ با 160 حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول 95 کیلومتر از این مجتمع از اقدامات برجسته دیگر آب و فاضلاب روستایی در طول 40 سال انقلاب اسلامی در شهرستان بوده است.

توماج ساخت مخازن ذخیره آب را از برنامه های دیگر آبفار عنوان کرد و گفت: در طول این چهل یازده باب مخزن ذخیره هوایی با حجم 690 متر مکعب و یازده باب مخزن ذخیره زمینی با حجم 6هزارو 650متر مکعب توسط آبفار احداث شده است.

فرماندار گمیشان احداث آب شیرین کن را از برنامه های دیگر برشمرد و خاطر نشان کرد: سال گذشته با احداث بزرگترین آب شیرین شمال کشور توسط وزیر نیرو نزدیک به 25 لیتر بر ثانیه به میزان آب شرب شهرستان افزوده شد.

وی ادامه داد: از این آب شیرین کن 7 روستای خواجه نفس، قرمسه، قره کیله، دهنه 1و2، چارقلی، توماجلر چارقلی و گامیشلی خواجه نفس بهره مند گردیدند.

توماج اضافه کرد: یازده ایستگاه پمپاژ آب در مجتمع سیمین شهر و ویژه آب رسانی به روستاهای قلعه ها، قرنجیک ها، آلتین تخماق، خواجه نفس، توماجلر سقرتپه و آرخ بزرگ از دستاوردهای مهم دیگر 40 ساله انقلاب در حوزه آبفار شهرستان گمیشان می باشد.

فرماندار گمیشان با اشاره به پیگیری های سیستم آب شیرین سیمین شهر نیز گفت: مجوز حفر 10 حلقه چاه آب لب شور حوزه سیمین شهر با محوریت ایجاد سیستم آب شیرین کن در حال پیگیری بوده که با استقرار آن 120 لیتر بر ثانیه بر میزان آب شرب شهرستان افزوده شده و نیاز آبی مناطق روستایی شهرستان گمیشان تامین خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر در حوزه آب و فاضلاب روستایی 12هزارو 500 مشترک از آب سالم و بهداشتی برخوردار می باشند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 442
  • کد خبر : 55794