عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 35 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد وشمگیر

فرماندار شهرستان آق قلا خبر داد:

35 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد وشمگیر

35 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد وشمگیر

"امانگلدی ضمیر"از ذخیره سازی 35 میلیون متر مکعب آب در سد وشمگیر شهرستان آق قلا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در حاشیه بازدید از سد وشمگیر در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای گلستان با بیان مطلب فوق،افزود:خداوند را بسیار شاکریم که باران رحمت الهی و نزولات جوی در چند هفته اخیر،منجر به آن شد که پس از پنج سال،سد وشمگیر لبریز از آب شده و خوشحالی مردم منطقه بخصوص کشاورزان را دوچندان کرده است.

فرماندار شهرستان آق قلا به علاج بخشی این سد که از قدمت بالایی برخوردار بوده و عمر مفید آن به اتمام رسیده است اشاره کرد و از برگزاری نشست مشترک با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین آب منطقه ای استان در این خصوص خبر داد.

سد وشمگیر،بر روی رودخانه گرگان‌رود،در سال 1349 ساخته شده است.این سد دارای یک مخزن اصلی با طراحی اولیه 60 میلیون مترمکعب و سه منبع ذخیره است که ذخیره اول با ظرفیت 18 میلیون مترمکعب،همزمان با احداث سد،تعبیه و ساخته شده است و ذخیره دوم با ظرفیت 12 میلیون مترمکعب در سال 1363 احداث و ذخیره سوم با ظرفیت 6 میلیون مترمکعب است.این مجموعه که قابل دسترسی برای همگان است،استعداد فراوانی برای توسعه گردشگری و برنامه‌های آموزشی دارد.

پایان یافتن عمر مفید و علاج بخشی سدوشمگیر یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین و مردم با توجه به قطب کشاورزی و دامپروری این منطقه می باشد.

35 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد وشمگیر

 

35 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در سد وشمگیر


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 884
  • کد خبر : 57616