عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهر گنبد از سیلاب تخلیه شد


شهر گنبد از سیلاب تخلیه شد

شهر گنبد از سیلاب تخلیه شد

با کاهش سطح آب گرگانرود و پسرفت آب های ناشی ظغیان این رودحانه در محدوده شهر گنبدکاووس تخلیه طبیعی سیلاب این شهر انجام شده و مشاهدات صبح پنجشنبه از بخشهای مختلف شهر در حاشیه گرگانرود حاکی از تخلیه تقریبا کامل سیلاب از سطح شهر است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس در مصاحبه با خبرنگاران، از آبگرفتگی و ورود سیلاب به 25 درصد از شهر گنبدکاووس خبر داده بود و تا روز گذشته سیلاب ناشی از طغیان گرگانرود به داخل شهر، تا حوالی برج قابوس در مرکز شهر نیز مشاهده می شد.
هم اینک نیروهای امدادی و رفتگران با استفاده ماشین آلات در حال پاکسازی مناطق مختلف شهر، بویژه حوالی برج قابوس در مرکز شهر هستند.
مشاهدات از مناطق حاشیه ای شهر نیز حاکیست، مردمی که چند روز سخت را پشت سر گذاشته اند، در حال پاکسازی حیاط منازل و معابر شهر در محدوده سکونت خود هستند و شهر حالت عادی به خود گرفته است.
یکی از ساکنین محدوده افغان آباد گنبد به خبرنگار ایرنا گفت: در این بخش از شهر، تنها محله افغان آباد که در حاشیه رودخانه واقع شده هنوز دچار آبگرفتگی است. است.
مشاهدات میدانی از مناطق مختلف شهر گنبد در حاشیه گرگانرود در صیح روز پنجشنبه از جمله محله بدلجه در انتهای خیابان خیام شمالی، محله آخوند آباد و نیز خیابان های این محله تا میدان یادبود و همچنین کوی ملانفس که دچار آبگرفتگی شده بودند، حاکی از تخلیه کامل آب از این مناطق است و مردم به همراه نیروهای امدادی در حال نظافت شهر می باشند.
بارش شدید باران در منطقه شرق گلستان که از 26 اسفند سال گذشته آغاز و به مدت 48 ساعت به طور مداوم ادامه داشت، باعث طغیان رودخانه های منطقه و نیز سرریز سدهای گلستان و بوستان شد.
این وضعیت به پرآبی رودخانه گرگانرود انجامید که با طغیان خود در محدوده شهر گنبد، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی یک چهارم از شهر را سبب شد.
براساس مشاهدات ، سطح آب این رودخانه هم اینک با کاهش بسیار محسوس نسبت به روز گذشته، به صورت کامل در بستر خود در جریان است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 413
  • کد خبر : 58971