عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث مرکز غربالگری سرطان مطالبه دیرینه مردم شرق گلستان است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

احداث مرکز غربالگری سرطان مطالبه دیرینه مردم شرق گلستان است

احداث مرکز غربالگری سرطان مطالبه دیرینه مردم شرق گلستان است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از در حال احداث بودن ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) این شهرستان توسط نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی خبر داد و گفت: احداث این مراکز درمانی مطالبه دیرینه مردم منطقه است.
مهندس عبدالقدیر کریمی در بازدید از ساختمان درحال احداث مرکز غربالگری سرطان و درمان بیماری های قلب و عروق (آنژیوگرافی) گنبدکاووس گفت: با تکمیل این ساختمان که تا دو ماه آینده به پایان می رسد، مردم شرق گلستان و این شهرستان از خدمات آن بهره مند می شوند.
وی افزود: براساس توافق و تعهدات فی مابین نیکوکار گنبدی و رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پس از تکمیل ساختمان تجهیزات پزشکی مورد نیاز ازسوی مسئولان و بخشی نیز توسط بخش خصوصی مستقر شده و با تعرفه دولتی به بیماران خدمات ارائه می شود.
کریمی، احداث مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی را از مطالبات دیرینه مردم گنبدکاووس و شرق استان گلستان دانست و از تلاش های حاج محمد شهرکی خیر صاحب نام این شهر برای احداث ساختمان این مرکز قدردانی کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این بازدید، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان و درمان بیماری های قلب و عروق (آنژیوگرافی) در گنبدکاووس را مطالبه بحق مردم این منطقه دانست و با قدردانی از حاج محمد شهرکی برای احداث ساختمان این مرکز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی قول مساعد برای تجهیز آن را داده اند.
دکتر فرهاد بدیعی افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مدت ها قبل در اندیشه ارائه خدمات تخصصی درمانی سرطان و قلب و عروق در منطقه گنبدکاووس بود اما مکان مناسب نداشت که به همت نیکوکار گنبدی مکان مناسب درحال احداث است.
وی اضافه کرد: ساختمان مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم در دو طبقه با زیربنای 1400 مترمربع درحال احداث است و پس از آن کار تجهیز قسمت غربالگری و درمان سرطان توسط توسط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و بخش آنژیوگرافی نیز توسط بخش خصوصی انجام می شود.
دکتر بدیعی با اشاره به با بالا بودن سوانح و حوادث رانندگی و نیز موارد ابتلا به سرطان و بیماری های قلب و عروق در شرق گلستان و گنبدکاووس، گفت: راه اندازی مرکز درمان این بیماری ها برای مردم این منطقه مهم بوده و در کاهش هزینه های درمانی بویژه برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار موثر خواهد بود.
به گفته وی، با راه اندازی مرکز غربالگری سرطان و آنژیوگرافی در گنبدکاووس، خدمات این مرکز با تعرفه دولتی به مردم منطقه ارائه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین گفت: برخی دستگاه های مورد نیاز این مرکز مانند دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی و شتاب دهنده، توسط وزارت بهداشت و دستگاه آنژیوگرافی توسط بخش خصوصی خریداری و وارد کشور شده که پس از تکمیل ساختمان مرکز غربالگری و آنژیوگرافی در آن مستقر می شود.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 430
  • کد خبر : 59669