عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رونق تولید نیاز به دانش آموزان مهارت دیده دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور:

رونق تولید نیاز به دانش آموزان مهارت دیده دارد

رونق تولید نیاز به دانش آموزان مهارت دیده دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت:  برای رونق نیاز به تربیت نیروهای ماهر و توانمند داریم که هنرستان ها نقش مهمی در این زمینه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آموزشی در گنبدکاووس گفت: مهمترین عنصر در تولید، تربیت نیروی اسنانی توانمند، مومن و با انگیزه است که باید در مدارس و هنرستان ها به آن توجه شود.
وی افزود: توسعه هنرستان ها و ترویج تحصیل در آن با هدف تربیت دانش آموزان کاری و تلاشگر از رویکردهای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام ذوعلم اضافه کرد: متاسفانه در گذشته بیشتر توجه نظام آموزشی ما در بعد نظری بود و از بعد مهارتی و عملی غفلت می شد و بر این اساس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تلاش می کند در برنامه ها، کتاب های درسی و مجلات رشد و تالیفات مرتبط با آن، به عنصر کار و تلاش همراه با دانش و مهارت توجه داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در حال حاضر 33 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در هنرستان ها مشغول تحصیل هستند که این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه کشور باید به بالای 40 درصد برسد.
حجت السلام ذوعلم با اشاره به ساخت مجتمع آموزشی گنبدکاووس در کنار هنرستان گفت: باید دانش آموزان را از همان مقطع ابتدایی با هنرستان ها، مهارت آموزی و عنصر کار و تلاش آشنا کنیم زیرا حضور دانش آموز از پایه دهم در هنرستان دیرهنگام است.
وی اضافه کرد: البته هنرستان ها از حیث نیروی انسانی و تجهیزات در برخی مناطق با کمبودهایی مواجه هستند که تلاش می کنیم این کمبودها رفع شود.
حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: امروز آموزش و پروش به مشارکت همه نهادها، خانواده ها و خیرین نیاز دارد و نباید تلقی شود که همه امور باید توسط آموزش و پروش به تنهایی انجام شود.
مجتمع بزرگ آموزشی گنبدکاووس در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیر بنای 6 هزار و 500 متر مربع و هزینه پیش بینی شده 200 میلیارد ریال توسط سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس ظرف دو سال احداث می شود.
این مجتمع پسرانه در سه مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم ظرفیت 800 دانش آموز را دارد.

رونق تولید نیاز به دانش آموزان مهارت دیده دارد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 408
  • کد خبر : 60905